ستاره سابق فرمول یک درگذشت

به گزارش مجله میهن 128، زندگی یکی از بهترین رانندگان تاریخ فرمول یک در 90سالگی به سرانجام رسید.

ستاره سابق فرمول یک درگذشت

به گزارش خبرنگاران، سر استرلینگ ماس، اسطوره بریتانیایی فرمول یک در 90سالگی درگذشت.

از او اغلب به عنوان بهترین راننده ای یاد می گردد که هرگز نتوانست به مقام قهرمانی دنیا فرمول یک دست پیدا کند. ماس از سال 1951 تا 1961 در 66 گرندپری برای تیم هایی مثل ونوال، مازراتی و مرسدس رانندگی کرد. ماس در مرسدس همراه با راننده اصلی وقت تیم و دیگر اسطوره فرمول یک یعنی خوان مانوئل فانجو یک تیم فوق العاده را تشکیل داده بود.

ماس در دوران حرفه ای 10ساله خود 16 پیروزی کسب کرد که بعضی از آنها بهترین عملکردهای تاریخ فرمول یک محسوب می شوند. پیروزی هایی که استرلینگ ماس در سال 1961 در موناکو و آلمان کسب کرد از برترین مسابقات کلاسیک فرمول یک هستند.

ماس به طور کلی یک راننده مسابقه ای فوق العاده بود. از جمله دستاوردهای درخشان او بیرون از فرمول یک می توان به قهرمانی سال 1955 مسابقه استقامت میله میلیا با مرسدس اشاره نمود. ماس در آن مسابقه که مسیرش متشکل از جاده های شهری و عمومی بود به طور متوسط 160 کیلومتر سرعت داشت. او همچنین در مسابقات رالی، انواع مختلف مسابقات استقامت از جمله 24ساعته لومان، مسابقات هزارکیلومتری نوربرگ رینگ، سبرینگ، جهانگرد تروفی، تورینگ کار و همچنین رکوردشکنی های سرعت زمینی شرکت داشت.

ماس پس از یک تصادف سنگین در گودوود در سال 1962 مجبور به کناره گیری از رانندگی شد. او پس از خداحافظی تا قبل از آنکه در ژانویه 2018 بر اثر کهولت سن و بیماری خانه نشین گردد، همیشه یکی از چهره های مهم تشکیلات فرمول یک نام داشت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 564

به "ستاره سابق فرمول یک درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره سابق فرمول یک درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید