ساختمان پایگاه ثبت جهانی قنات قصبه گناباد به بهره برداری رسید

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این ساختمان به منظور آنالیز هرچه بیشتر و انجام مطالعات دقیق تر ثبت جهانی قنات قصبه گناباد افتتاح شده است.

ساختمان پایگاه ثبت جهانی قنات قصبه گناباد به بهره برداری رسید

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در آئین افتتاح این ساختمان گفت: گناباد دارای تاریخچه بسیار غنی در حوزه میراث فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی است که از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمد رکنی اضافه کرد: قنات قصبه گناباد در حقیقت شاهکارنیاکان ماست که با جدیت و کوشش مضاعف پیروز به حفر این قنات شدند که با وجود گذشت قرن ها از حفر قنات قصبه، این قنات همچنان خروشان و جوشان است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طبق استاندارهای ثبت جهانی قنات قصبه گناباد می بایست دارای دفتر محلی باشد و بر همین اساس دفتر محلی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد در یکی از خانه های تاریخی شهرستان افتتاح شد.

رکنی اولویت اول این دفتر را ایجاد مرکز اسناد جهت استفاده پژوهشگران و محققین دانست و گفت: اطلاعات و داده های مرتبط به قنات و آب در این مرکز گردآوری و با مراکز مرتبط تبادل خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی در ادامه گفت: 5 میلیارد ریال اعتبار شامل مسیرهای دسترسی به قنات، تکمیل و تجهیز دفتر محلی پایگاه ثبت جهانی قنات، تابلوهای اطلاع رسانی و اخذ مشاور طراحی و مشاور سازه ای اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 377

به "ساختمان پایگاه ثبت جهانی قنات قصبه گناباد به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان پایگاه ثبت جهانی قنات قصبه گناباد به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید