رضا معطریان: برگزاری جشنواره عکس کارا گستردگی مفهوم کار را به تصویر می کشد

به گزارش مجله میهن 128، عضو هیات داوران نخستین دوره جشنواره عکس کارا گفت: مفهوم کار از آن دسته موضوعاتی است که به لحاظ بصری از ظرفیت بالایی برای عکاسی برخوردار است.

رضا معطریان: برگزاری جشنواره عکس کارا گستردگی مفهوم کار را به تصویر می کشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا معطریان ضمن اشاره به این موضوع از تجربه عکاسی با مفهوم کار در جهان نیز سخن گفت: وقتی صحبت از عکاسی کار می گردد اولین عکاسی که نامش به ذهنم خطور می نماید سباستیائو سالگادو عکاس برزیلی است که یک مجموعه کم نظیر از کارگران در سراسر جهان دارد٬ مجموعه ای که وقتی در ذهنم مرور می کنم٬ شگفتی تمام ذهنم را دربر می گیرد..

در یکی از قسمت های این مجموعه با یک معدن طلا در برزیل روبرو می شویم که کارگران از اعماق زمین خاک طلا را به سطح زمین می آورند٬ آنچه در عکس ها می بینید بدوی بودن این معدن طلاست و تتاقضی که بین ارزشمند بودن طلا و بی ارزش بودن انسان در آن مجموعه به چشم می آید.

دبیر سابق گروه عکس روزنامه ایران در ادامه این تبادل نظر با اشاره به ارزش بصری کار برای عکاسی گفت: متاسفانه در ایران کمتر در خصوص مفهوم کار و اشتغال کار جدی اجرا شده است و امیدوارم برگزاری جشنواره عکس کارا دریچه جدید بر روی این مفهموم مهم تاریخ بشری باز کند٬ من امیدوارم با برگزاری این جشنواره توجه بیننده به گستردگی مفهوم کار در ایران جلب گردد. در ایران وقتی از کار حرف می زنیم به دلیل فقر تصویری که در همه این سال ها هیچ چیزی جز همین کار های معمول به ذهن متبادر نمی گردد، اما به عنوان فردی که سال ها در این حوزه کار نموده ام٬ به نقاطی سفر کردم و متحیرشدم از حجم ماشین آلاتی که کار می کنند یا مشاغل بزرگی که ایجاد شده اند.

معطریان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آثاری رسیده به دبیرخانه جشنواره بتوانند گستردگی مفهوم کار در ایران را نشان دهند اضافه کرد: اگر دوستان و همکاران عکاس با دقت بیشتری به این مفهوم نگاه کنند ما موضوعات بسیار جذابی داریم و می توانیم با تصاویر شگفت انگیزی روبرو شویم.

فراخوان نخستین دوره جشنواره عکس کارا با موضوع کار٬اشتغال و ایمنی از نیمه فروردین 1400 انتشار یافته و علاقه مندان به شرکت در جشنواره تا روز 16 خرداد 1400 فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره٬ ضمن آگاهی از قوانین جشنواره٬ نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

مهدی قاسمی٬ دبیر نخستین دوره جشنواره عکس کارا است و خانم ها رعنا جوادی٬ مریم زندی و آًقایان محمود کلاری٬ سیف الله صمدیان و رضا معطریان هیات داوران این جشنواره را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1280

به "رضا معطریان: برگزاری جشنواره عکس کارا گستردگی مفهوم کار را به تصویر می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا معطریان: برگزاری جشنواره عکس کارا گستردگی مفهوم کار را به تصویر می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید