راه اندازی گذرگاه فرهنگ و هنر در کرمان

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: یک گذرگاه فرهنگ و هنر در شهر کرمان راه اندازی خواهیم کرد و پیش بینی می کنیم که این گذرگاه یکی از مراکزی که حتما گردشگران از آن دیدن می کنند باشد و امیدواریم از ظرفیت آن برای رونق صنایع دستی به خوبی استفاده شود

راه اندازی گذرگاه فرهنگ و هنر در کرمان

فریدون فعالی عصر امروز 21 خرداد در آئین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: هنرمندان روح لطیفی دارند. 70 هزار هنرمند در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که تا به امروز 15 هزار نفر از آنها مجوز فعالیت را اخذ کرده و دوست داریم که سایر هنرمندان برای دریافت مجوز و شناسنامه دار شدن اقدام کنند.

وی با اشاره به داشته های استان کرمان در حوزه صنایع دستی، بیان نمود: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های صنایع دستی در استان کرمان باید با تلاش و همت همه آنها را معرفی و حق کرمان را بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان صادرات 18 هزار متر گلیم تولیدی استان کرمان از استان های دیگر را یک جفا دانست و بیان نمود: با چند دستگاه و نهاد دیگر در حال ایجاد زیرساخت هایی برای صادرات گلیم از استان هستیم و امیدوار به زودی این مهم محقق شود.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته به 63 نفر از هنرمندان صنایع دستی در مناطق محروم حدود 96 میلیون تومان تسهیلات به صورت بلاعوض پرداخت کردیم اظهار کرد: بیمه هنرمندان یکی از دغدغه های ماست . در استان کرمان حدود 3200 از هنرمندان بیمه شده اند اما با توجه به محدودیت ها این مهم متوقف شده و در سطح وزارتخانه در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

فعالی بیان نمود: در سال گذشته از 60 اثر ارسالی استان کرمان به وزارتخانه 21 کالای صنایع دستی استان نشانه مرغوبیت کالاهای صنایع دستی را اخذ کردند که حق استان کرمان بیش از این بود و امیدواریم این احقاق حق در سال جاری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یک گذرگاه فرهنگ و هنر در شهر کرمان راه اندازی خواهیم کرد و پیش بینی می کنیم که این گذرگاه یکی از مراکزی که حتما گردشگران از آن دیدن می کنند باشد و امیدواریم از ظرفیت آن برای رونق صنایع دستی به خوبی استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان بر لزوم افزایش نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در کرمان و حتی خارج از استان تاکید کرد و اضافه نمود: متاسفانه در عرضه صنایع دستی مشکل داریم و باید بخش حمایتی ما از صنایع دستی بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از پویش خرید محصولات صنایع دستی با همکاری شهرداری کرمان به منظور حمایت از صنعتگران در دوران کرونا رونمایی شد. همچنین از نمایشگاه صنایع دستی در فضای مجازی با همکاری شرکت نمایشگاهی هفتواد کرمان، شهرداری کرمان و اتاق بازرگانی رونمایی شد.

براساس این گزارش در این همایش یک روزه از پیشکسوتان، کارآفرینان و فعالان برتر حوزه صنایع دستی استان کرمان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 669

به "راه اندازی گذرگاه فرهنگ و هنر در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی گذرگاه فرهنگ و هنر در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید