راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات

به گزارش مجله میهن 128، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران راهکارهای مدیریت مگس مدیترانه ای در باغات را خاطرنشان کرد.

راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا یک طبقه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عبدالرحمن زاغی با اشاره به شکار مگس میوه مدیترانه ای در تله های نصب شده در شهرستان های مرکزی و شرق استان مازندران و وجود میزبان های متعدد در باغات، درباره راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای برای جلوگیری از افزایش جمعیت و خسارات احتمالی، گفت: باغداران نسبت به برداشت کامل و سریع تمامی میوه های رسیده اقدام نمایند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به رعایت بهداشت عمومی به ویژه جمع آوری و دفن هر گونه میوه ریخته شده پای درخت در عمق 50 سانتی متری خاک، نصب تله های جلب نماینده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس، پروتئین هیدرولیزات به تعداد 40 تا 50 عدد در هکتار برای شکار انبوه بر اساس دستورالعمل تاکید نمود.

وی طعمه مسموم پاشی (پروتئین هیدرولیزات 5 لیتر+حشره کش مالاتیون 200 سی سی+ آب 100 لیتر) به صورت یک ردیف در میان با سمپاش 20 لیتری پشتی تلمبه ای یا شارژی و کاور اسپری (سمپاشی) 25 روز قبل از رسیدن میوه با سموم توصیه شده کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی را از دیگر راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای برای جلوگیری از افزایش جمعیت و خسارات احتمالی برشمرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 613

به "راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید