تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به بوردو (BORDEAUX)، فرانسه

به گزارش مجله میهن 128، بوردو یک شهر لوکس و پرزرق و برق است. در گوشه و کنار آن، رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید مجللی دیده می گردد. بنابراین توقع نداشته باشید که سفر به بوردو برایتان مقرون به صرفه تمام گردد. اما با همه این حرف ها، این منطقه یکی از زیباترین و دیدنی ترین بخش های فرانسه است که ارزش هزینه کردن دارد.

تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به بوردو (BORDEAUX)، فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

شهر بوردو هیچ هاستلی ندارد. همین مسئله نشان از لوکس بودن این شهر است. ارزان ترین مکان ها برای اقامت در بوردو، هتل های ارزان قیمت هستند.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

هزینه یک اتاق دو تخته در یک هتل معمولی یک یا دو ستاره در بوردو، از شبی 50 یورو آغاز می گردد و همین طور بالاتر می رود.

میانه هزینه خورد و خوراک

غذاهای بی نظیر و رستوران های سنتی متعددی در شهر بوردو یافت می شوند. چنانچه یکی از این رستوران ها را انتخاب کنید، بسته به غذا و نوشیدنی ای که سفارش می دهید، باید بین 27 تا 50 یورو بپردازید. ساندویچ های ارزان در حدود 6 یورو قیمت دارند. خرید مواد خوراکی مورد احتیاج برای یک هفته در حدود 45 تا 75 یورو هزینه دارد و یکی از ارزان ترین روش ها برای تامین خورد و خوراک در این شهر است. La Tupina و Le Petit Commerce دو نمونه از رستوران های این شهر هستند.

هزینه های حمل و نقل و جا به جایی در شهر

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر بوردو بسیار گسترده است و وسایل نقلیه گوناگون چون تراموا، اتوبوس، اتوبوس های برقی رایگان مرکز شهر و شاتل آبی را شامل می گردد. بلیط های تک سفره 1.50 یورو، بلیط های 5 سفره 6.50 یورو، بلیط های ده سفره 12 یورو، بلیط های اعتباری یک روزه 4.30 یورو و بلیط های اعتباری 7 روزه 12 یورو قیمت دارند.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

پیاده روی کنید

پیاده روی در شهر بوردو یکی از برترین روش ها برای تماشا آثار معماری باشکوه و تعامل و معاشرت با اهالی شهر است. بوردو شهر کوچکی است بنابراین به راحتی با پای پیاده می توانید به بخش های مختلف آن سر بزنید.

از تخفیف های بازدید از موزه ها بهره ببرید

در ساعت های مختلف شبانه روز برای بازدید از موزه ها، تخفیف های متفاوتی برای گردشگران از اقشار گوناگون در نظر گرفته می گردد. قبل از سر زدن به موزه ها می توانید درباره این تخفیف ها پرس و جو کنید.

جاذبه های گردشگری و تماشای های بوردو

از شهر قدیمی بوردو بازدید کنید

این منطقه، یکی از ارزشمندترین منطقه ها معماری شهری مربوط به قرن هجدهم میلادی در کل اروپا است. بناهای تاریخی باشکوه و شگفت انگیز و حفظ و نگهداری از آنها موجب شده که این منطقه به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب گردد. دو جاذبه گردشگری مهم این منطقه، یکی تئاتر بزرگ (Grand Théâtre) است که در سال 1780 ساخته شده و دیگری کلیسای جامع سنت آندره است. این کلیسا بسیار تماشای و باشکوه است گرچه بازسازی های اخیر که برای حفظ و نگهداری آن انجام شده است، کمی ظاهر قدیمی و گوتیک آن را تغییر داده است.

در خیابان سنت کاترین قدم بزنید

این خیابان با طول 1600 کیلومتر یکی از بلندترین خیابان های اروپا و مکان ایده آلی برای علاقه مندان به پیاده روی و عاشقان خرید است.

یک سفر یک روزه به تل ماسه دون دو پیلا (Dune de Pyla) ترتیب دهید

این تپه های ماسه ای در فاصله ای نزدیک به بوردو در پیلا سور مر (Pyla Sur Mer) واقع شده اند. این شهر تفریحی یکی از مقاصد گردشگری محبوب فرانسویان در تابستان است. دون دو پیلا بزرگ ترین تل ماسه اروپا است و بر اثر فرسایش باد ایجاد شده است. تماشا منظره زیبای این تل ماسه را در سفر به بودو از دست ندهید.

از موزه ها بازدید کنید

بوردو موزه های مشهور و متعددی دارد. از میان آنها می توان موزه Vinorama را نام برد.

از تورهای پیاده روی بهره ببرید

اگر می خواهید تاریخ و هنر شهر بوردو را از نظر بگذرانید، برترین راه، قدم زدن در خیابان های این شهر است. بسیاری از بناهای تاریخی شهر قدیمی بوردو جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را در طول زمان به خوبی حفظ نموده اند. اگر دوست دارید بخش های تاریخی شهر را ببینید، باید در محله سنت الوا (Saint-Eloi) گشتی بزنید. همان طور که در خیابان ویکتور هوگو قدم می زنید، می توانید دروازه بورگونی (Bourgogne) و طاق سنگی زیبای آن را ببینید که در ورودی شهر قرار گرفته است. مکان تماشای و جالب دیگری که می توانید در جریان پیاده روی های خود در بوردو ببینید، کاخ پادشاهی یا Palace Royale است. این بنا که در سال 1755 ساخته شده، نمونه بی نظیری از معماری کلاسیک اسپانیایی است.

موزه هنر معاصر

اگر از علاقه مندان به هنر مدرن باشید یکی از موزه هایی که حتما باید از آن تماشا کنید، موزه هنر معاصر است. این موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.

از اسکله بوردو تماشا کنید

اسکله بوردو امتداد سواحل رود گارون است. این اسکله در گذشته به عنوان لنگرگاه استفاده می شده اما امروزه برای استفاده گردشگران بازسازی شده است. از این اسکله می توانید منظره زیبایی از پل Aquitaine را ببینید.

در میدان پیروزی گشتی بزنید

این منطقه که در گذشته در حومه شهر قدیم بوردو قرار داشته، امروزه به یکی از مکان های محبوب تبدیل شده که در آن شب ها جوانان دور هم جمع می شوند و به کافه های متعدد آن سر می زنند.

طاق پیروزی را ببینید

در مرکز میدان پیروزی، این طاق که متعلق به معماری دوران روم است، توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. این طاق، نمونه ای از تاثیر رومیان در شکل گیری این شهر است.

از موزه هنرهای زیبا تماشا کنید

ساختمان این موزه که Hotel de Ville نام داشته، متعلق به قرن هجدهم و بسیار تماشای است. در این موزه آثار ارزشمندی از هنرمندان قرن هفدهم ایتالیا، هلند و بلژیک نگهداری می شوند.

غذای فرانسوی یاد بگیرید

غذاها و نوشیدنی های فرانسوی در همه جای جهان شهره هستند. در شهر بوردو می توانید در کلاس های آموزش آشپزی فرانسوی شرکت کنید. مدرسه آشپزی Chapon Fin کلاس های یک روزه آشپزی فرانسوی دارد. البته هزینه این کلاس ها کمی بالا است؛ در حدود 195 یورو و هر کسی توانایی پرداخت آن را ندارد. اما این سرآشپز در سراسر فرانسه معروف است.

از دهکده سنت امیلیون تماشا کنید

این دهکده، باغ های انگوری از زمان رومیان دارد. گشت و گذار در خیابان های این دهکده زیبا و تماشا باغ های اطراف، انتخاب خوبی برای گذراندن یک بعدازظهر به یادماندنی است.

منبع: Nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1532

به "تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به بوردو (BORDEAUX)، فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: راهنمای سفر به بوردو (BORDEAUX)، فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید