دوره های کارشناسی دانشگاه ها باید 2 ساله شوند

به گزارش مجله میهن 128، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دوره های 4 ساله کارشناسی دانشگاه ها باید 2 ساله شوند.

دوره های کارشناسی دانشگاه ها باید 2 ساله شوند

عبدالمجید راضی عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره لزوم تغییر سرفصل های دانشگاهی اظهار کرد: با گذشت زمان و تغییر نسل دانشگاه ها باید به صورت جدی تحول اساسی در سرفصل های دروس انجام شود.

او افزود: باید تحول اساسی و بنیادی را در آموزش عالی ایجاد کنیم و کارشناسان در دانشگاه های دنیا هم به این نتیجه رسیده اند.

راضی شرح داد: آموزش در دنیا باید خلاصه تر شود و از فضای مفصل توزیعات برچیده شود. در حال حاضر آموزش از نظر اسنادی و مراجع هیچ مسئله ای ندارد و دانشجویان به راحتی با آن کنار می آیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان باید با مفاهیم و مسائل و جزوه های خلاصه در ارتباط باشند و از فضای انبوه کتاب ها و مطالب علمی گسترده که بعضا در دوره های چند ساله آموزش داده می شوند فاصله بگیرند و بایستی حتما این مفاهیم کوتاه شوند.

راضی ادامه داد: باید اتفاقاتی که در دانشگاه های نسل نو مانند: مهارت ها و نگاه های جامع علمی و مباحث و توانمندی های مهارتی و حوزه های فناوری و کارآفرینی صورت می گیرد جایگزین مفاهیم طولانی آموزش عالی شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: مباحث مرتبط با دانشگاه های نسل نو باید جایگزین مباحث قدیمی تر شوند و چند سالی می شود که مسئولان دانشگاهی برای رسیدگی به این شرایط صحبت می کنند، اما هیچ فردی در آموزش عالی جرئت تحول در نظام دانشگاهی را پیدا نکرده است.

راضی افزود: معتقد هستیم که دوره کارشناسی باید از 4 سال به 2 سال برسد و بسیاری از دروس خلاصه و چکیده شوند و حوزه های 11 گانه فناوری و مباحث جامع فارغ التحصیلان دانشگاهی جایگزین شوند تا کسی که فارغ التحصیل می شود، بتواند در فاصله کوتاه تری مدرک خود را بگیرد و بعد از آن بسیاری از مهارت های صنعتی و علمی و آگاهی های مورد نیاز را کسب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در این زمینه باید سمینار و کنفرانس هایی برگزار کرد تا افرادی که به عنوان مدیر شناخته می شوند جرئت و ریسک پذیری تحول نظام آموزش عالی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1513

به "دوره های کارشناسی دانشگاه ها باید 2 ساله شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های کارشناسی دانشگاه ها باید 2 ساله شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید