در شورای آب شهرستان دیلم چه گذشت؟

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/بوشهر سرپرست فرمانداری دیلم گفت: با توجه به بحث تحریم ها و خشکسالی های مکرر مشکلاتی در حوزه آب داریم که با وجود نگاه مثبت دولت به بخش آب خوشبختانه تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

در شورای آب شهرستان دیلم چه گذشت؟

احمد دشتی در نشست شورای آب شهرستان دیلم با تقدیر از خدمات آب و فاضلاب استان بوشهر و توسعه شبکه آبرسانی این منطقه اظهار کرد: مسائل و مسائل آب شهرستان دیلم و مطالبات آبی مردم منطقه برای ما بسیار مهم بوده است و امیدواریم در جلسه ای جداگانه و در نشست با شهرداری ها بتوانیم مطالبات آبی از جمله حق آبه و یا مسائل تأمین آب شهرستان را آنالیز کنیم.

وی تاکید نمود: اهم مسائل و مسائل مطرح شده توسط مدیران و معاونان آب و فاضلاب نشان دهنده اشراف ایشان به مسائل و کمبودهای شهرستان است.

پروژه 2 هزار متر مکعبی شهر امام حسن به زودی اجرا می گردد

این مسئول با اشاره به احداث مخزن شهر امام حسن گفت: تنش های آبی شهرستان دیلم به نسبت شهرستان های جنوبی بسیار کمتر است، اما با این تفاسیر در برخی از مناطق به دلایلی توسعه صورت نگرفته است و می تواند مستعد بروز مسائلی باشد. من این نوید را می دهم که به زودی پروژه 2 هزار متر مکعبی شهر امام حسن اجرا خواهد شد.

دشتی با اشاره به تراکم جمعیت در برخی از مناطق و افت فشار مطرح نمود: با برخی از اقدامات کوتاه مدت میتوان نارضایتی عمومی و افت فشار و همچنین مسائل دیگر را حل کرد. تا به امروز چهار ایستگاه فاضلاب در مدار آمده و تنها یک ایستگاه باقی مانده است.

سرپرست فرمانداری دیلم بیان نمود: همواره در ایام نوروز با پیک توریست، مسائلی در مورد تامین آب خط ساحلی داشتیم که طی سال های گذشته این موضوع تا حد زیادی رفع شده است.

فرهنگ مصرف بهینه را در میان مردم ترویج دهیم

وی یادآور شد: با توجه به وابستگی استان بوشهر از حیث منابع آبی به خارج از استان باید کوشش کنیم تا مدیریت مصرف و فرهنگ مصرف بهینه را در میان مردم ترویج دهیم.

مقام عالی دولت در شهرستان دیلم با اشاره به اهمیت آب شیرین کن ها گفت: بایست سعی گردد تا مسائل فنی به حداقل برسد، ایستگاه پمپاژ کنارکوه تمام نارضایتی ها و مسائل مردم را رفع خواهد نمود. سابقا محل خدمت من جایی بود که روستاهای بخش ساحلی بعضاً تا چند روز آب نداشتند و کمبودهای زیرساختی نیز در حوزه روستاها وجود داشت.

از تامین آب پایدار برای مردم تا صرفه جویی

احمد دشتی تاکید نمود: نقدی که در حوزه آب وجود دارد اینکه تعامل و همکاری و اطلاع رسانی عملکرد و اقدامات برای اطلاع مردم باید بیشتر گردد، چرا که مردم مسائل موجود را نمی دانند که می توان آنها را به اطلاع مردم رساند تا بیشتر به مبحث صرفه جویی اهمیت بدهند.

وی توضیح داد: سرانه مصرف بالای آب ناشی از هدر رفت و انشعابات غیرمجاز است و باید از ظرفیت بخش ها و شورای بخش بهره گرفته گردد تا مسائل حل گردد. نگاه ما در بخش آب نشأت گرفته از نگاه مثبت استاندار محترم است و کوشش داریم که در این حوزه بهترین تمهیدات را اندیشیده و آب پایدار را برای مردم فراهم نماییم.

شهرستان دیلم و روستاهای آن بیمه خواهند شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این نشست مطرح نمود: با استفاده از ایستگاه پمپاژ و همچنین راه اندازی مخازن، شهرستان دیلم و روستاهای آن بیمه خواهند شد. در مورد مخزن شهر امام حسن پیمانکار آن انتخاب شده و به زودی کار را شروع خواهد نمود.

عبدالحمید حمزه پور ادامه داد: در مطالعات فاضلاب، خط اصلی مناطق فرهنگیان و خیابان ساحلی در مرحله مناقصه است. به دلیل بافت زمین این منطقه سرعت اجرای فاضلاب آن کند خواهد بود لذا سعی کردیم ترانشه وار پیش برویم تا در هزینه ها صرفه جویی گردد.

وی با اشاره به ارتقاء تصفیه خانه برای سراسر دیلم اظهار کرد: حدود 3 هزار مشترک در شهرستان دیلم وجود دارد، همچنین در سال گذشته 400 انشعاب تعیین شده که بتوانیم مشترکین متفرقه را وارد مدار بهره برداری کنیم. کل هزینه فاضلاب دیلم از زمان شروع تا امروز 28 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید نمود: امیدواریم تعهدات از محل سفر رئیس جمهور تخصیص یابد تا بتوانیم فاضلاب دیلم را به انتها برسانیم تا مسائل مردم رفع گردد. پیش بینی ما 2000 مشترک است که تحول خوبی را در دیلم ایجاد خواهد نمود.

حمزه پور مطرح نمود: اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس جمهور تخصیص یافته که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم مسائل را کاهش دهیم.

این مسئول اظهار کرد: آب در سبد خانوار ایرانی ها بسیار ارزان است و در حالی که قیمت تمام شده آن بیش از 2 هزار تومان است ولی مبلغ دریافتی آب بها از مردم حدود 300 تا 400 تومان تمام می گردد. مدیریت آب با این قیمت کار بسیار دشواری است بنابراین خواهش من از مردم این است که با مدیریت مصرف بیش از پیش در حفظ منابع آبی کوشا باشند.

انشعابات غیرمجاز پیگیری گردد

بخشدار دیلم با اشاره به اهمیت پیگیری انشعابات غیرمجاز مطرح نمود: راه اندازی ایستگاه پمپاژ کنارکوه برای من بسیار مهم بود. کمبود آب در برخی روستاهای قسمت انتهایی بخش مرکزی وجود دارد که به نظر می رسد با این ایستگاه پمپاژ رفع گردد.

در برخی از مناطق مصرف آب بیش از حد مجاز است

همچنین مدیر آب و فاضلاب شهرستان دیلم گفت: در سطح استان بهترین شرایط فراوری و تامین آب را داریم اما سرانه مصرف بسیار بالا است.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه در برخی از مناطق مصرف آب به دلایل مختلف بیش از حد مجاز است که امیدوارم بتوانیم با مدیریت مصرف و رعایت شیوه های صحیح مصرف این موضوع را نیز حل نماییم.

مسائل مخازن ذخیره روستاها

در این نشست نماینده شورای بخش در مورد مسائل مخازن ذخیره روستاها و اینکه آب برخی از روستاها مانند گرّه به وسیله شبکه آب گناوه تامین می گردد و سایر مسائل مانند برخی انشعابات غیر مجاز مسائلی را عنوان نمود.

آب با امنیت مردم گره خورده است

نماینده شورای شهر دیلم گفت: بنای ما بر تعامل است. بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن می تواند یاری زیادی به حفظ منابع آبی و همچنین صرفه جویی در مصرف آب نماید.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت آب اضافه کرد: متاسفانه هدر رفت آب در شهرستان دیلم بسیار بالا است که ضروری است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده گردد چرا که آب با امنیت مردم گره خورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 586

به "در شورای آب شهرستان دیلم چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شورای آب شهرستان دیلم چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید