جزایر کوچک و زیبایی مدیترانه ای

به گزارش مجله میهن 128، آشنایی با جزیره های مدیترانه ای

این انتخاب ها غالبا انتخاب های خانوادگی نیستند بلکه به علت خلوتی و چشم اندازی که دارند در واقع نقطه مقابل مکان های آشناتر و شلوغ منطقه ها مدیترانه ای هستند. برای بسیاری سفر به این جزیره ها و اقامت در آنها برای چند روز رویایی است. با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از جزایر زیبای مدیترانه ای را آشنا شویم.

جزایر کوچک و زیبایی مدیترانه ای

جزیره سیفنوس یونان

سیفنوس واقع در مجمع الجزایر سیکلیدز ترکیبی از سواحل زیبا با چندین کافه و رستوران است. جهتهای پیاده روی فوق العاده ای در این منطقه وجود دارد که شما را به سواحلی آرام و دور دست و بعلاوه روستاهای مرتفع دل فریبی با دکان ها و اغذیه فروشی های مستقل می رساند. مسئولین جهتهای پیاده روی بیش از 100 کیلومتر را به خوبی در تابلوها نشان داده اند و وب سایتی هم وجود دارد که جزییات هر جهت (سطح دشواری، مکان های خاص، مسافت و …) و بعلاوه نقشه های دقیق و قابل دانلود GPS در آن ارائه شده است.

ما به طور خاص به جهت شماره 4 علاقه داریم. این جهت یک راه مدور است که چشم اندازهایی گسترده و فضایی دنج به ما می دهد و در فیکیادا، دو ساحل انفرادی برای خودمان داریم. برای شام و نوشیدنی به سمت آپولونیا بروید و شیرینی پزی هایی که کلوچه ها و نان های سنتی یونانی می پزند را از دست ندهید. ملوپیتا که یک کیک پنیری با عسل است را حتما تست کنید.

جزیره میکنوس

به عنوان بخشی از جزایر Cycladesاست که بین تینوس، سایروس، پاروس و نکسوس قرار گرفته است. این جزیره ناحیه ای به وسعت 85.5 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و سطح آن در بالاترین نقطه 341 متر بالاتر از سطح دریا قرار می گیرد. اینجا 9.320 نفر سکنه دارد (تا سال 2001) که بیشتر آنها در بزرگترین شهر آن یعنی Mykonos زندگی می نمایند که در ساحل غربی واقع شده است. (به Mykonos اصطلاحا Chora هم می گویند که به معنی شهر است. اینگونه نامگذاری در زبان یونانی زمانی اتفاق می افتد که نام یک جزیره با نام شهر اصلی اش یکسان باشد.) Mykonos یکی از جزایر چند ملیتی اروپاست و مقامی سمبلیک در بین گردشگران اروپایی بدست آورده است.

جزیره لسبوس

جزیره ای است در شمال شرقی دریای اژه به مساحت 1632 کیلومتر مربع که 320 کیلومتر از آن را ساحل تشکیل می دهد و بنابرین این جزیره سومین جزیرۀ بزرگ یونانی و بزرگترین جزیره در بین سایر جزایر یونانی است که در دریای اژه پراکنده شده اند. این جزیره به وسیله تنگۀ Mytilini از ترکیه جدا شده است.

جزیره کرت

بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیرۀ یونانی و پنجمین جزیرۀ بزرگ در دریای مدیترانه است. این جزیره تشکیل دهنده قسمت مهمی از اقتصاد و فرهنگ موروثی یونان است و این در حالیست که خصوصیات فرهنگی و محلی خود را نیز حفظ می نماید (مانند لهجه، شعر و موسیقی). بعلاوه کرت مرکز تمدن Minoan است که از اولین تمدن های اروپا بوده است.

جزیره رودس

جزیره ای در دریای اژۀ شرقی است. مرکز آثار باستانی این گروه از جزایر است. قانونا، این جزیره یک شهر مستقل در درون بخش وابستۀ Rhodes است که همگی جزو محدودۀ اژۀ جنوبی هستند. شهر اصلی این جزیره و محل استقرار شهرداری آن، شهر Rhodes است که 53.709 نفر سکنه دارد و در شمال شرقی جزیرۀ کرت، جنوب شرقی آتن و جنوب غربی ساحل آنتالیا واقع شده است.

جزیره سنتورینی

که با نام ترا(Thera) نیز معروف است. به خاطر رنگ خانه های آن معروف شده است. جزیره سانتورینی نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی بی نظیر است که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش واجب است آنرا ببیند علیرغم موج بالای گردشگر هایی که در این جزیره ازدحام می نمایند. درطول قرن ها یونانیان روستاهایی را بر لبه های تیز آتشفشان های بلند سانتورینی بنا می کردند. این اجتماع های فریبنده همراه با نماهای نفس گیر از تخته سنگ های صاف و خلیج آبی عمیق به سانتورینی زیبایی ای می بخشد که همگان را شیفته این چشم انداز ها می سازد. چنانکه امروزه معلوم شده است جزیره سانتورینی در 3500 سال پیش پدید آمده هنگامی که آتشفشان عظیمی فوران نموده بیشتر قسمت های جزیره امروزی را به بیرون پرتاب نموده است .

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1673

به "جزایر کوچک و زیبایی مدیترانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر کوچک و زیبایی مدیترانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید