خبرنگاران چین خواهان همکاری بین المللی در فراوری واکسن کرونا شد

به گزارش مجله میهن 128، پکن- خبرنگاران- چین اظهار داشت تمایل دارد همراه با کانادا و دیگر اعضاء جامعه دنیای، تحقیق و فراوری محصولات پزشکی ضد ویروس کرونا را تسریع بخشد و برای دفاع از امنیت بهداشتی دنیا و مبارزه با شیوع این ویروس کوشش کند.

خبرنگاران چین خواهان همکاری بین المللی در فراوری واکسن کرونا شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران کمیسیون پژوهش ملی کانادا روز گذشته بیان کرد که این کشور در حال همکاری با شرکت زیست شناسی کانگ شی نوی چین است تا تدارکات آزمایش واکسن در کانادا را فراهم کند.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه شب در این ارتباط گفت: چین و کانادا پس از شیوع کرونا با پشتیبانی و یاری یکدیگر، فعالانه به همکاری در مبارزه با شیوع این ویروس پرداخته اند.

وی با اشاره به اینکه 32 تن تجهیزات پزشکی، اهدایی دولت چین به کانادا در روزهای اخیر به این کشور رسیده است اظهار کرد همچنین ما برای خرید تجهیزات پزشکی توسط کانادا از چین، یاری و تسهیلات دادیم.

سیاسی کردن امور به زیان سرمایه گذاران آمریکایی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: آمریکا به بهانه امنیت ملی در برابر ورود سرمایه آمریکایی به بازار چین مانع تراشی می نماید که این اقدام فقط به منافع سرمایه گذاران آمریکایی زیان وارد می نماید.

گزارش ها حاکی است دولت آمریکا چندی پیش خواهان توقف یا حتی خروج سرمایه صندوق بازنشستگی فدرال آمریکا از بورس چین شده بود

جائو لی جیان در این باره گفت: در سال های اخیر، بازار چین مورد علاقه سرمایه گذاران دنیا از جمله آمریکا واقع شده و این نشانه اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به اوضاع رو به بهبود اقتصاد چین و تأییدی بر تعمیق اصلاحات و درهای باز در بازار سرمایه چین است دولت آمریکا به بهانه امنیت ملی و عامدانه از سرمایه گذاری عادی تجار آمریکایی در بازار چین ممانعت و حتی آن را سیاسی می نماید که مغایر قوانین مالی است و باعث از دست رفتن فرصت این سرمایه گذاران و آسیب به منافع آنها خواهد شد.

فرافکنی آمریکا علیه چین عین بی اخلاقی است

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به تصمیم برخی از اعضای مجلس آمریکا برای انداختن مسئولیت ناکارآمدی خود در مقابله با شیوع کرونا به گردن چین گفت: این عین بی اخلاقی ست.

بر اساس لایحه جدیدی که اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا ارائه داده اند، اگر چین شرح جامع و کاملی درباره شیوع کرونا ارائه ندهد و تمام بازارهای مرطوب را تعطیل نکند این لایحه به حکومت آمریکا اختیار وضع تحریم علیه چین می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: برخی اعضای سنای آمریکا این لایحه را بدون توجه به حقایق مطرح نموده اند و قصد دارند با پیش فرض گناهکار بودن چین، مسئولیت ناکارآمدی خود در مقابله با شیوع کرونا را به گردن چین بیندازند. این عین بی اخلاقی است و ما قاطعانه با آن مخالفت می کنیم.

وی اضافه کرد: قوانین چین شکار، معامله، حمل و نقل و مصرف غذایی حیوانات وحشی را غیرقانونی و ممنوع اعلام نموده و به اصطلاح بازار مرطوبی در چین وجود ندارد.

این مقام چینی سیاستبازان آمریکا را به صرف انرژی خود برای مقابله با کرونا و دفاع از سلامت و ایمنی مردم آمریکا و ایفای نقش سازنده در همکاری دنیای در این راستا فراخواند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 710

به "خبرنگاران چین خواهان همکاری بین المللی در فراوری واکسن کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین خواهان همکاری بین المللی در فراوری واکسن کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید