خبرنگاران رشد چشمگیر خدمات الکترونیک بعد از شیوع کرونا در قم

به گزارش مجله میهن 128، قم-خبرنگاران- در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که عصر یکشنبه به ریاست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار گشت از افزایش خدمات دولت الکترونیک بعد از شیوع کرونا در قم خبر داده شد.

خبرنگاران رشد چشمگیر خدمات الکترونیک بعد از شیوع کرونا در قم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در این جلسه بیان داشت: با شیوع کرونا خدمات الکترونیک با رشد و افزایش معناداری همراه شده است.

سید رضا موسوی ابراز کرد: 3 میلیون و 835 مورد تراکنش الکترونیک در 4 ماه بعد از شیوع کرونا در قم اتفاق افتاده که نسبت به قبل از آن رشد داشته است.

وی یادآور شد: 40 درصد از این خدمات الکترونیک توسط شبکه اینترنت موبایل و 60 درصد نیز توسط دفاتر پیشخوان اجرا شده است.

وی گفت: از 133 خدمتی که از نوع اطلاع رسانی بود، 39 خدمت از جنس تراکنشی، 31 خدمت از نوع سازمان های دولتی و 95 خدمت نیز در حوزه شهفرایندی بوده است.

موسوی گفت: با شیوع کرونا 74 خدمت جدید توسط وب سایت های دستگاه های اجرایی، 48 خدمت در شبکه تلفن همراه و 2 خدمت جدید نیز در دفاتر پیشخوان فعال شد.

وی یادآور شد: شرکت برق بیشترین دستگاه دارای تعداد خدمات الکترونیک با 51 خدمت بهترین عملکرد را داشته است، همچنین شرکت پست نیز با افزایشی 81 درصدی رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: بیشترین تعداد تراکنش در خدمات فعال در ماه های گذشته برای شرکت گاز استان بوده است.

موسوی گفت: در 4 ماه گذشته شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری، اداره کل اقتصاد و امور س، اداره کل پست و آموزش فنی حرفه ای 5 دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیک بوده اند.

وی یادآور شد: اداره کل پست، تامین اجتماعی، آموزش وپرورش، شرکت گاز و شهرداری 5 دستگاه برتر استان در ارائه خدمات الکترونیک در 8 ماه گذشته بودند.

موسوی ادامه داد: اولین دستگاه خدمات دهنده برای تبادل داده بین دستگاهی در حوزهجی نف به زودی در سطح ادارات استان فعال خواهد شد.

رشد 40 درصدی تراکنش های بانکی قم بعد از کرونا

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز مطرح نمود: تراکنش های بانکی نیز از زمان شیوع کرونا نسبت به قبل از آن تا 40 درصد رشد پیداکرده است.

محمدرضا گروسی با اشاره به مبحث فاصله گذاری اجتماعی و فرایند توسعه دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی، گفت: برخی از دستگاه های استانی در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.

وی گفت: از 120 دستگاه اجرایی استان برخی از آن ها هنوز به استعلامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی عمل نکرده اند.

وی افزود: عمده مراکز آموزش عالی استان فرایند آموزش و امتحانات نهایی خود را به صورت غیرحضوری فراهم کرده اند.

گروسی گفت: دانشگاه های قم درمجموع عملکرد مطلوبی در رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته اند، همچنین آموزش وپرورش نیز نسبت به پروتکل های بهداشتی پایبند بوده است.

وی ابراز داشت: برخی از وظایف و فرآیندهای ذاتی دستگاه های اجرایی و خدماتی حضوری است و تلاش شده تا با نیازسنجی از خدمات الکترونیکی سبک خدمات دهی تلفیقی دنبال شود.

وی افزود: دراین بین تلاش شده تا زیرساخت های لازم برای خدمات دهی برخط مبتنی بر تراکنش در سطح دستگاه های استان تقویت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: قم به دلیل چابکی خاصی که دارد می تواند به الگویی در ارائه خدمات الکترونیکی در کشور تبدیل شود.

گروسی بیان داشت: ادارات کل پست و برق بیشترین فعالیت تراکنشی و الکترونیکی را در دوران شیوع کرونا از خود برجای گذاشته است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های شماره های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

فرماندار قم نیز در ادامه ابراز داشت: مواد اولیه تولید ماسک در قم روبه اتمام است و واحدهای تولیدکننده این محصول در آستانه ورشکستی قرار می گیرند.

مرتضی حیدری تاکید کرد: با کارگاه های تولید ماسکی که در قم فعال است تمام نیاز مصرفی مردم و مراکز بهداشتی کاملا تامین شده است.

شرایط پرخطر آتش سوزی مراتع قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم نیز در ادامه گفت: به دلیل بارندگی های نرمال بهاره سال جاری استعداد آتش سوزی های مراتع به شدت افزایش یافته است.

سید محمد سجادی گفت: 42 آتش سوزی مهم مراتع استان از ابتدای سال جاری به دلیل عوامل انسانی به وجود آمده است.

وی شرح داد: 594 هکتار از مراتع در بخش سلفچگان از ابتدای سال جاری طعمه حریق شده است.

وی با ابراز نگرانی شدید از آتش سوزی مراتع طبیعی استان گفت: از ابتدای سال جاری در 42 نوبت آتش سوزی بیش از 900 هکتار از مراتع طعمه حریق شده است.

سجادی یادآور شد: سال گذشته و تا پایان شهریورماه درمجموع 92 نوبت آتش سوزی، هزار و 200 هکتار از مراتع از بین رفته بود.

وی ادامه داد: با این فرایندی که در آتش سوزی های مراتع استان مشاهده می شود تا پایان شهریورماه ممکن است بخش بسیار زیادی از مراتع قم براثر آتش سوزی از بین برود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: علت اصلی تمام آتش سوزی مراتع در قم عوامل انسانی است و تا به امروز برای 2 فرد متخلف در این رابطه پفراینده قضایی تشکیل شده است.

سجادی شرح داد: تجهیزات سبک مهار آتش در سطح مراتع و مزارع در استان نقش مشخص کننده دارد و باید به دنبال تامین این اقلام باشیم.

وی گفت: بخش سلفچگان و خلجستان در مبحث آتش سوزی مراتع بشدت آسیب پذیر هستند اما از تجهیزات لازم برای مهار آتش برخوردار نیستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 681

به "خبرنگاران رشد چشمگیر خدمات الکترونیک بعد از شیوع کرونا در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد چشمگیر خدمات الکترونیک بعد از شیوع کرونا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید