خبرنگاران خدمت رسانی 431 موکب در پویش یاری مومنانه و مقابله با کرونا

به گزارش مجله میهن 128، تهران - خبرنگاران - معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از خدمات رسانی 431 موکب در پویش های یاری مومنانه و مقابله با کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران خدمت رسانی 431 موکب در پویش یاری مومنانه و مقابله با کرونا

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی اضافه نمود: خیرین حرم ساز و خادمان موکب های اربعین حسینی از همان روزهای آغازین انتشار ویروس کووید 19، با تشکیل گروه های جهادی و با پشتوانه اعتماد مردم به مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات، به مقابله با کرونا پرداختند.

وی گفت: از ابتدای پویش مقابله با کرونا تا کنون بیش از چهار هزار و 390 خادم خواهر و 127 هزار خادم برادر از موکب های اربعینی و جمع خیرین حرم ساز در 24 استان در زمینه فراوری اقلام بهداشتی و ضدعفونی مناطق و معابر فعالیت می نمایند.

معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: 230 کارگاه فراوری ماسک و 59 کارگاه در زمینه فراوری مواد ضدعفونی و دستکش و...توسط موکب ها و خیرین حرم ساز راه اندازی و در حال فعالیت است که تا کنون پیروز به فراوری و توزیع نزدیک به 14 میلیون ماسک، یک میلیون و 800 هزار دستکش، دو میلیون و 600 هزار البسه پزشکی و دو میلیون و 600 هزار لیتر ژل و مایع ضد عفونی شده اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای رزمایش همدلی با اقشار آسیب دیده در جریان کرونا گفت: موکب های اربعینی و خیرین حرم ساز در این زمینه نیز با برپایی 46 باب نانوایی و چندین آشپزخانه به فرمان رهبری لبیک گفتند و تا کنون333 هزار و 453 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی مرتبط با ستاد بازسازی عتبات برخاسته از مردم و برای مردم هستند، اضافه نمود: اکنون کوشش جهادی و مردمی موکب ها و خیرین حرم ساز زیر نظر ستاد بازسازی عتبات برای تهیه بسته های معیشتی و ارزاق برای خانواده های آسیب دیده از شرایط کرونا ادامه دارد تا در روزهای ماه مبارک رمضان نیز کار توزیع اقلام شامل برنج، مرغ، گوشت، ماکارونب، روغن، حبوبات و... متوقف نگردد.

افضلی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات تشکلی غیر دولتی است اضافه نمود: خواستگاه مردمی و خدمات ماندگار ستاد برای ایجاد رفاه حال زائران و محبان اهل بیت علیهم السلام در اعتاب مقدسه و برپایی کنگره بزرگ اربعین حسینی سبب شد تا این مجموعه از یک سازمان مهندسی و عمرانی صرف که متکی به یاری های داوطلبانه خیریت است به تشکلی خدمات رسان در بحران ها مانند زلزله، سیل و سایر مواقع ضروری تبدیل گردد.

وی گفت: تجربه چندین ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات در ساماندهی یاری های مردمی و راه اندازی مراکز خدماتی مانند مکان های اسکان و تغذیه و آشپزخانه های طبخ غذا در قالب موکب های اربعین سبب شده تا این مجموعه به یک نیروی مردمی واکنش سریع در مواجهه با بحران ها تبدیل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 606

به "خبرنگاران خدمت رسانی 431 موکب در پویش یاری مومنانه و مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمت رسانی 431 موکب در پویش یاری مومنانه و مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید