خبرنگاران اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را بیان نمود

به گزارش مجله میهن 128، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت اسپانیا بیان نمود که این کشور از پیک شیوع کرونا عبور کرده و اکنون تلاش می کند شیب شیوع را نزولی کند.

خبرنگاران اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را بیان نمود

تارنمای بلومبرگ گزارش داد سالوادور ایلا وزیر بهداشت اسپانیا دوشنبه شب با اعلام این مطلب گفت: ما به اوج همه گیری رسیده ایم و هدف ما در این هفته تحکیم در مرحله دوم و نزولی کردن شیب شیوع است.

به گفته وزیر بهداشت اسپانیا، این کشور ظرف 24 ساعت گذشته 3 هزار و 477 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی کرده که کمترین میزان از 20 مارس (اول فروردین) به این سو است و آمار مرگ ومیر نیز کاهش یافته است.

محدودیت ها و اقدامات شدید قرنطینه ای در یک ماه و نیم گذشته، به کاهش میزان فزاینده مرگ و میر این کشور که در اوایل ماه جاری (آوریل) به اوج رسید، کمک کرد به گونه ای که آمار تلفات روز شنبه، پایین ترین میزان در 19 روز اخیر بود و نسبت افزایش موارد ابتلای تائید شده نسبت به هفته پیش از آن، تقریبا نصف شده بود.

در حالی که در روزهای یکه تازی این ویروس، به همه کارکنان بخش های غیرضروری دستور داده شده بود در خانه بمانند، اما دولت اسپانیا قصد دارد از فردا (دوشنبه) با کاهش محدودیت هایی که از 27 مارس (هشتم فروردین ماه) به اجرا گذاشته شده بود، به برخی کسب و کارها اجازه بازگشایی دهد.

این تصمیم دولت نگرانی هایی درباره اوجگیری دوباره همه گیری ویروس را به همراه داشته که سبب شمار زیادی مرگ و میر در اسپانیا به میزانی بیشتر از همه کشورها به جز ایالات متحده و ایتالیا شده است.

دولت خودمختار کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا در مورد دلایل لغو زودهنگام و بی پروای شرایط قرنطینه در کشور، توضیح خواست؛ کاتالونیا همچنین به پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هشدار داد که در صورت شیوع دوباره احتمالی ویروس کرونا، مسئولیت بر عهده شخص اوست.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر با اشاره به فرایند کند شدن ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها، ازجمله اسپانیا هشدار داد که دولت ها در لغو محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.

آدهانوم گفت: سازمان جهانی بهداشت از فرایند نزولی ابتلا به کرونا در برخی کشورها شادمان است اما باید توجه داشت که رفع محدودیت های اعمال شده ممکن است به احیای مرگبار همه گیری کووید-19 منجر شود.

آخرین آمار مربوط به اسپانیا حاکی است تا به امروز 169 هزار و 628 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد، 17 هزار و 628 تن جان باخته و 64 هزار و 727 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 567

به "خبرنگاران اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را بیان نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسپانیا گذر از پیک شیوع کرونا را بیان نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید