حمایت معاونت علمی از طرح های نو برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی رئیس مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری گفت: با ورود ویروس کرونای جدید به کشورمان، در کنار زحمات جامعه پزشکی و پرستاری، فراخوانی داده ایم با عنوان با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می دهیم تا بر اساس آن، توان شرکت های دانش بنیان ، استارت آپها و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری، همپای سایر نهادها و مردم، مشکل و معضل ویروس کرونا را رفع نمایند.

حمایت معاونت علمی از طرح های نو برای مبارزه با کرونا

حمایت معاونت علمی از طرح های نو و برنامه های خاص برای مبارزه با کرونا

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه انتشار این فراخوان عزمی جدی برای مقابله با بیماری کرونا است، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان فراوری نماینده تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، فراوری نمایندگان ماسک نانو و ژل های ضد عفونی نماینده، کیت های پزشکی و تشخیصی و فراوری نماینده های داروهای مرتبط، در این فراخوان ملی حضور دارند دعوت می شوند و در صورت ارائه برنامه های خاص و طرح های نو از کمک های ویژه معاونت علمی بهره مند خواهند شد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه، مردم ایران اسلامی همچون همیشه تاریخ، از تهدیدها فرصت خواهند ساخت و با اتحاد و همگرایی و بهره مندی از هوش و خلاقیت و توان علمی جوانان کشور از شیوع ویروس کرونا، یک فرصت ملی برای مقابله با بحران های اینگونه ایجاد خواهند کرد، ابراز کرد: به همین دلیل، استارت آپهای فعال در حوزه های خدماتی، آموزشی، ارائه خدمات آنلاین و فراوری محتوا نیز اعلام آمادگی نموده اند که در این پویش ما را کمک خواهند کرد و با تخفیف های ویژه این دوران، رنج مردم را کمتر خواهند کرد و تسهیلات لازم در اختیار جامعه خواهند گذاشت.

کرمی اعلام کرد: مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده ها، مراکز علمی و شرکت های خلاق و نوآور نیز به عنوان بخش حمایت نماینده از ایده های نوآور برای برطرف احتیاج مردم بخش دیگری از این زیست بوم هستند که می توانند طرح های خود را به ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال نمایند.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبان ایده و محصول برای برطرف خطرات ویروس کرونا، اضافه کرد: علاقمندان برای عضویت در این پویش، می توانند به سایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (farhang.isti.ir) مراجعه نمایند. در این میان و با انتشار این فراخوان از برترین فراوریات، محصولات و خدمات مرتبط به روش های گوناگون حمایت می گردد.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت روانی جامعه در شرایط حاضر، گفت: در این راستا شرکت های صنایع خلاق و فراوری محتوا با ارائه مطالب و محتوای ارزشمند می توانند ضمن آگاهی بخشی و آموزش مناسب در بین مردم، علاوه بر حفظ روحیه مقاومت و شکیبایی، از اثرات مخرب شایعات و اخبار جعلی نیز بکاهد.

کرمی گفت: امیدوارم مخاطرات و مسائل به وجود آمده ویروس کرونا به کمک عموم مردم ایران برچیده گردد.

وی اعلام کرد: تاریخ ایران اسلامی، همیشه یادآور آن است که ما در دشوارترین دوران، پیروز نهایی و سربلند حادثه های بوده ایم و همچنان نیز بر این راستا حرکت خواهیم کرد. بی شک با مختصاتی که امروز، زیست بوم نوآوری و فناوری کشورمان به دست آورده است، در آزمایش مبارزه با ویروس کرونا، پیروزمندانه وارد مرحله بلوغ و شکوفایی گام برخواهد داشت. مردم شریف مان نیز با اعتماد به این زیست بوم و بازیگران اثرگذارش که جمعی از خلاق ترین و فعال ترین جوانان و کوشش گران کشورمان را تشکیل می دهد، شتاب این فرآیند را افزایش خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 443

به "حمایت معاونت علمی از طرح های نو برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاونت علمی از طرح های نو برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید