جراحی پلاستیک 220 بیمار پروانه ای در شیراز

به گزارش مجله میهن 128، رییس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز از 220 عمل جراحی پلاستیک برای بیماران EB نقاط مختلف کشور از سال 95 تا به امروز اطلاع داد .

جراحی پلاستیک 220 بیمار پروانه ای در شیراز

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دکتر محمدعلی حقوقی گفت: اپیدرمولازیز بلوزا (EB) یا بیماری پروانه ای یک بیماری نادر، دردناک و ناشی از یک جهش ژنتیکی است که در آن پوست و پوشش های داخلی بدن، حتی با سایش جزیی و با ضربه تاول می زند و تاول های دردناک و زخم های باز ایجاد می نماید.

وی اضافه نمود: زخم های ناشی از این بیماری قابل مقایسه با سوختگی درجه سه است.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز ادمه داد: بیماری پروانه ای، اصطلاحی است که برای بیماران EB به کار می رود و دلیل این نامگذاری این است که پوست این بیماران همچون بال های پروانه شکننده می گردد.

دکتر حقوقی، علت بیماری EB را انتقال ژن های معیوب از یکی از والدین یا هر دوی آن ها عنوان نمود و گفت: تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است و درمان های حمایتی، تسکینی و توانبخشی برای پیشگیری از پیش روی زخم ها انجام می گردد و در صورت پیشرفت بیماری، از درمان های جراحی استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) مرکز ترمیم زخم و جراحی پلاستیک استان فارس و داری تجهیزات و امکانات به روز و کارکنان متخصص است، از سال 95 بخش ویژه بیماران پروانه ای (EB) در این مرکز ایجاد شده که خدمات درمانی مانند اعمال جراحی، توانبخشی، دندانپزشکی و استفاده از پانسمان های نوین را به این بیماران ارایه می دهد.

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک بیمارستان با بیان اینکه در این بیماران زخم های مکرر باعث چسبندگی زانو، آرنج، انگشتان دست و پا می گردد که احتیاج به عمل های جراحی آزادسازی می گردد، ادامه داد: تا به امروز 220 عمل جراحی برای بیمارانی که علاوه بر استان فارس از نقاط مختلف کشور مانند اردبیل، خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد به این بیمارستان مراجعه نموده اند، صورت گرفته است.

وی، ارایه خدمات دندانپزشکی به این بیماران را از دیگر ابعاد خدمتی پیش بینی شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تسهیل شرایط بیماران پروانه ای عنوان نمود که بسیار حساس و منحصر به فرد بوده و احتیاج به یک محیط آرام و ریکاوری با شرایط تحت بی هوشی دارد و در این مرکز فراهم شده است.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) اضافه نمود: خدمات بستری این بیماران با 50 درصد تخفیف و خدمات سرپایی مانند ویزیت پزشک معالج، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و رادیولوژی به صورت رایگان ارائه می گردد.

دکتر حقوقی با ابراز خرسندی از موفقیت در ارائه خدمات به بیماران پروانه ای و رضایتمندی آنان، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد گسترش این خدمات و بهبود شرایط این بیماران باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 891

به "جراحی پلاستیک 220 بیمار پروانه ای در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی پلاستیک 220 بیمار پروانه ای در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید