فراوری سه برابری با حساب روی نفت 100 دلاری

به گزارش مجله میهن 128، فزونی نفت به عنوان منبع اصلی انرژی ممکن است رو به تحلیل رفته باشد اما یک فراوریکننده اندونزیایی با این حساب که هنوز فرصتهای زیادی برای بهره برداری وجود دارد، میخواهد فراوری خود را سه برابر کند.

فراوری سه برابری با حساب روی نفت 100 دلاری

به گزارش خبرنگاران، هیلمی پانیگورو، رییس شرکت پی تی مدکو انرژی اینترنشنال که میادین نفت در کشورهای مختلف از اندونزی تا لیبی و مکزیک داشته و به خرید چاه های فراساحلی علاقه دارد، میخواهد ظرف مدت پنج تا 10 سال آینده، فراوری نفت و گاز خود را از 120 هزار بشکه در روز به معادل 300 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

استراتژی مدکو بر مبنای این دیدگاه است که کمبود اکتشاف و تقاضای بالای بخش هواپیمایی و پتروشیمی، قیمت نفت را در یک دهه آینده به بالای 100 دلار در هر بشکه خواهد رساند. این دیدگاه برخلاف نظر غولهای نفتی مانند BP است که اخیرا اعلام نموده است ممکن است بعضی از منابعش به دلیل قیمتهای پایین و فشار سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های دارای آلایندگی اندک، هرگز به فراوری نرسند.

رییس این شرکت در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: قیمتهای نفت در کوتاه مدت احتمالا در حدود 60 دلار در هر بشکه خواهد ماند اما در بلندمدت قضیه فرق می نماید و سرمایه گذاری کافی در بخش بالادستی برای جبران افت فراوری وجود ندارد. وی در ادامه اضافه نمود: حتی اگر مصرف سوخت فسیلی در نتیجه رونق خودروهای برقی کاهش پیدا کند، نفت همچنان کمبود عرضه خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت مدکو که در اندونزی صاحب معادن مس و طلا و نیروگاههای گازسوز است، سال جاری به خرید اموال اوفیر انرژی به ارزش 51 میلیون دلار پرداخته است. اوفیر انرژی در اندونزی، تایلند و ویتنام اموال نفت و گاز دارد و با این خرید، حدود 25000 بشکه در روز به فراوری سال 2019 مدکو اضافه نموده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 410

به "فراوری سه برابری با حساب روی نفت 100 دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سه برابری با حساب روی نفت 100 دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید