تقاضای نفت در سال 2022 افزایش می یابد

به گزارش مجله میهن 128، آژانس بین المللی انرژی (LEA) روز جمعه گفت: در حالی که تقاضای جهانی نفت در راستا بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرونا تا انتها سال آینده میلادی است، جهان به تولید نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس نیاز دارد.

تقاضای نفت در سال 2022 افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز نوشت: همین چند هفته پیش آژانس بین المللی انرژی گفته بود که تولید نفت باید برای کاهش انتشار گازهای آلاینده کاهش یابد.

دیده بان انرژی جهان مستقر در پاریس گفت: اوپک پلاس باید برای تامین تقاضای بازارهای نفت به اندازه کافی، تولید بیشتری داشته باشد. افزایش تقاضا و سیاست های کوتاه مدت کشورها با خواسته آژانس برای انتها دادن بر سرمایه گذاری نفت و گاز و زغال سنگ در گزارش منتشر شده در ماه گذشته مغایرت دارد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود نوشت: انتظار می رود اوپک پلاس که 24 عضو دارد و عربستان و روسیه کشورهای اصلی آن را تشکیل می دهند عرضه نفت خام را به میزان روزانه 1.4 میلیون بشکه افزایش دهند که این رقم بالاتر از هدف تعیین شده برای ژوئیه 2021 تا مارس 2022 است.

در همین حال، بانک سرمایه گزارش گلدمن ساکس آمریکا با اعلام اینکه کاهش نسبی شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شده تا رقابت کنونی در بازارهای نفتی جهان ادامه دار باشد، پیش بینی کرد بهای هر بشکه نفت برنت در تابستان امسال به 80 دلار برسد.

بهای نفت امروز جمعه به بالاترین رقم در دو سال گذشته و به میزان نزدیک به 73 دلار در هر بشکه داد و ستد شد و انتظار می رود این فرایند افزایشی برای هفته سوم نیز ادامه داشته باشد که به دلیل خوشبینی نسبت به بهبود تقاضا است.

اعضای اوپک پلاس آوریل (فروردین) گذشته در زمینه کاهش تدریجی تولید پایین نفت از ماه مه تا ژوئیه توافق و این تصمیم را در نشست اول ژوئن (تیر) قطعی کردند.

دیده بان انرژی اعلام کرده بعید به نظر می رسد تامین تقاضای بهبود یافته مسئله ای ایجاد کند.

این سازمان پیش بینی کرده که اوپک پلاس از ظرفیت موثر تولید 6.9 میلیون بشکه در روز بعد از ماه ژوئیه برخوردار خواهد بود و مذاکرات ایران و قدرت های جهان می تواند تولید این کشور را از فشار تحریم آمریکا آزاد کند.

آژانس بین المللی انرژی در این زمینه گفت: اگر تحریم های ایران برداشته شوند 1.4 میلیون بشکه نفت دیگر در روز به بازار عرضه خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی با گزارش خود موسوم به صفر مطلق تا سال 2025 که 18 مه (اردیبهشت) منتشر شد، صنعت انرژی را تکان داد.

این آژانس در این گزارش آورده است اگر سرمایه گذاران می خواهند جهان به اهداف تعیین شده در محدودیت انتشار گازهای آلاینده ناشی از افزایش دما تا اوسط قرن آینده دست یابد، نباید در زمینه طرح های سوخت فسیلی سرمایه گذاری کنند.

آژانس در گزارش روز جمعه خود آورده است: تقاضای نفتی قرار است همچنان روز به افزایش باشد و تلاش های بیشماری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تعیین شده را تضعیف می کند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1281

به "تقاضای نفت در سال 2022 افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای نفت در سال 2022 افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید