تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا
به گزارش مجله میهن 128، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح برنامه ها و فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.
براین اساس؛ بسته تحولی عبارتند از؛ مجموعه ای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام های ششگانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی در مدت زمان مشخص می باشد و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و موثر را فراهم می آورد.
درتدوین بسته های اجرایی تحولی، شاخص های هفتگانه؛ تحول آفرین بودن، تحقق پذیر بودن، شوق انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زود بازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.
لازم به ذکر است بهبود و ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان گروه نمونه از نتایج مستقیم و یادگیری های دروس دیگر از نتایج غیرمستقیم این طرح در کوتاه مدت است لذا راهکارهای بومی و ملی نیز برای ارتقای این مهارت ها ارائه می گردد.
همچنین با اجرای طرح در جامعه آموزش ابتدایی، صندلی جمهوری اسلامی ایران درآزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقا می یابد و دانش آموزان ایرانی به صندلی واقعی خود در سطح جهانی دست پیدا نمایند و این از نتایج میان مدت طرح خواناست.
یادآوری می گردد دستاوردهای این طرح باعث تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی وتربیتی و تقویت هویت اسلامی-ایرانی در کشور خواهد شد و کشور با دانش آموختگانی فرهیخته از نظر تحصیلی و اجتماعی به سمت آینده حرکت می نماید و این از نتایج بلند مدت طرح خواناست.
معاون آموزش ابتدایی با تشریح فعالیت ها در این برنامه اظهارکرد: در طرح خوانا که در 5 درصد مدارس ابتدایی کشور در حال اجراست، آموزش های لازم به آموزگاران مجری طرح ارائه و برنامه افتتاحیه این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش در اول دی ماه برگزار گردید.
حکیم زاده اضافه نمود: در این طرح به دنبال ارزشیابی سنتی نیستیم بلکه انتظار می رود مهارت های نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن را که از اهداف این طرح است، در رفتار دانش آموزان محقق گردد و تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا از نتایج اجرای این طرح باشد.
منبع: خبرگزاری پانا