تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا

به گزارش مجله میهن 128، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.

تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح برنامه ها و فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.

براین اساس؛ بسته تحولی عبارتند از؛ مجموعه ای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام های ششگانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی در مدت زمان مشخص می باشد و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و موثر را فراهم می آورد.

درتدوین بسته های اجرایی تحولی، شاخص های هفتگانه؛ تحول آفرین بودن، تحقق پذیر بودن، شوق انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زود بازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

لازم به ذکر است بهبود و ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان گروه نمونه از نتایج مستقیم و یادگیری های دروس دیگر از نتایج غیرمستقیم این طرح در کوتاه مدت است لذا راهکارهای بومی و ملی نیز برای ارتقای این مهارت ها ارائه می گردد.

همچنین با اجرای طرح در جامعه آموزش ابتدایی، صندلی جمهوری اسلامی ایران درآزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقا می یابد و دانش آموزان ایرانی به صندلی واقعی خود در سطح جهانی دست پیدا نمایند و این از نتایج میان مدت طرح خواناست.

یادآوری می گردد دستاوردهای این طرح باعث تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی وتربیتی و تقویت هویت اسلامی-ایرانی در کشور خواهد شد و کشور با دانش آموختگانی فرهیخته از نظر تحصیلی و اجتماعی به سمت آینده حرکت می نماید و این از نتایج بلند مدت طرح خواناست.

معاون آموزش ابتدایی با تشریح فعالیت ها در این برنامه اظهارکرد: در طرح خوانا که در 5 درصد مدارس ابتدایی کشور در حال اجراست، آموزش های لازم به آموزگاران مجری طرح ارائه و برنامه افتتاحیه این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش در اول دی ماه برگزار گردید.

حکیم زاده اضافه نمود: در این طرح به دنبال ارزشیابی سنتی نیستیم بلکه انتظار می رود مهارت های نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن را که از اهداف این طرح است، در رفتار دانش آموزان محقق گردد و تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا از نتایج اجرای این طرح باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1044

به "تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید