تبادل تجارب با ترکیه در مورد بازار تاریخی تبریز و روستای کندوان

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با هدف آنالیز راهکارهای همکاری درخصوص تبادل تجارب مشترک در زمینه جاذبه های شاخص تاریخی با حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز ملاقات و گفت وگو کرد.

تبادل تجارب با ترکیه در مورد بازار تاریخی تبریز و روستای کندوان

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در این ملاقات که صبح امروز 7 بهمن ماه 98 در خانه حیدرزاده برگزار گردید، با تأکید بر اهمیت تعامل در زمینه تجارب مشترک در حوزه میراث فرهنگی گفت: وجود قرابت بسیار در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، تاریخی، طبیعی و ... و به تبع آن آثار تمدنی ازاین دست در آذربایجان شرقی و جمهوری ترکیه زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت های مشترک فراهم نموده است.

او ادامه داد: با توجه به وجود آثار تاریخی شاخص با بافت مشابه همچون بازارهای تاریخی تبریز و استانبول و نیز روستاهای تاریخی کندوان و کاپادوکیه، این امکان وجود دارد که در مدیریت این جاذبه ها از تجربیات مشترک استفاده گردد و با تعریف سرفصل های عملیاتی در زمینه صیانت از این آثار باارزش و مدیریت آن ها، اقدامات راهبردی مناسبی صورت داد.

آبدار اضافه نمود: آمادگی کامل داریم تا طی تفاهم نامه های مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری های استانبول و اوچ حصار ترکیه با مشارکت هیئت امنای بازار تاریخی تبریز و دهیاری روستای کندوان نسبت به عملیاتی شدن مفاد این جلسه اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سال های اخیر ارتباطات بسیار خوبی در زمینه های مختلف ازجمله مقاوم سازی ابنیه تاریخ، باستان شناسی و... با مؤسسات و دانشگاه های دیگر کشورها ازجمله موسسه باستان شناسی آلمان و جایکا ژاپن ایجادشده و نتایج ارزشمندی نیز به همراه داشته است.

در این ملاقات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن ابراز تأسف عمیق از وقوع زلزله در منطقه الازیغ ترکیه با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 375

به "تبادل تجارب با ترکیه در مورد بازار تاریخی تبریز و روستای کندوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل تجارب با ترکیه در مورد بازار تاریخی تبریز و روستای کندوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید