تأثیر ازدواج پیروز در کاهش ریسک زوال عقل

به گزارش مجله میهن 128، یک مطالعه ادعا نموده است که ازدواج پیروز شانس ابتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تأثیر ازدواج پیروز در کاهش ریسک زوال عقل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج تازه ترین تحقیقات دانشگاه استکلهم نشان می دهد ازدواج پیروز به میزان قابل توجهی در کاهش بروز زوال عقل نقش دارد. کارشناسان باور دارند، ازوداج پیروز از این جهت که زوجین یکدیگر را به روابط سالم دعوت و از یکدیگر حمایت عاطفی می نمایند در کاهش ریسک بروز زوال عقل نقش دارد.

این پژوهش به خوبی نشان داد افراد مجرد که تنها زندگی می نمایند، خطر ابتلا به اختلال حافظه را دست کم 40 درصد افزایش می دهند.

محققان می گویند زوجین یکدیگر را ترغیب می نمایند که از نوشیدن و سیگار کشیدن خودداری نمایند؛ این امر باعث کاهش التهاب در مغز و تأخیر در آغاز بیماری عصبی می گردد؛ آنها همچنین یکدیگر را خشنود می نمایند و باعث کاهش خلقی و کم تحرکی می شوند.

محققان بیش از 4 هزار شرکت نماینده در سن بالای 60 سال را به مدت یک دهه تحت آنالیز قرار دادند و در نهایت دریافتند، داشتن یک همسر خوب می تواند بیماری هایی نظیر زوال عقل را کاهش دهد.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه استکهلم و انستیتوی کارولینسکا تأکید کردند که زندگی با زندگی با همسر مناسب بر سلامت مغز افراد تأثیر می گذارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 45

به "تأثیر ازدواج پیروز در کاهش ریسک زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر ازدواج پیروز در کاهش ریسک زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید