بازسازی ویلا: برای بازسازی میراث جهانی تخت سلیمان یک میلیارد تومان صرف شد

به گزارش مجله میهن 128، برای مراقبت و حفاظت، کارهای مطالعاتی، موزه، معرفی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای گردشگران اثر تاریخی تخت سلیمان یک میلیارد تومان هزینه شده است.

بازسازی ویلا: برای بازسازی میراث جهانی تخت سلیمان یک میلیارد تومان صرف شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گفته جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، هزینه های صرف شده برای بازسازی بنای میراث جهانی تخت سلیمان حدود یک میلیارد تومان است.

جلیل جباری با اشاره به اهمیت و ارزش میراث جهانی تخت سلیمان و لزوم مراقب و حفاظت از آثار تاریخی موجود در آذربایجان غربی اعلام کرد که تا به امروز برای مراقبت و حفاظت، کارهای مطالعاتی، موزه، معرفی و ترویج این اثر، ایجاد زیرساخت های مناسب برای گردشگران این اثر تاریخی حدود 800 تا یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی شرایط جاده مواصلاتی تکاب به تخت سلیمان را بسیار نامناسب عنوان نموده و اضافه نمود:

پیگیری های زیادی در این باره صورت گرفته و متاسفانه از شرایط جاده ها، بازدید کننده ها و گردشگران نیز بسیار ناراضی هستند که به طور قطع این شرایط بهبود خواهد یافت اگر سازمان راه و شهرسازی به وعده هایی که داده است عمل کند.

به گفته جباری زیر نظر سازمان یونسکو و با همکاری موسسات علمی پژوهشی از کشور آلمان کارهای حفاظتی و بازسازی به صورت مستمر از تخت سلیمان در حال اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد که باید به طور مداوم کارهای حفاظتی از این اثر ارزشمند جهانی که وسعت زیادی نیز دارد انجام گردد تا این اثر از بین نرود.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1619

به "بازسازی ویلا: برای بازسازی میراث جهانی تخت سلیمان یک میلیارد تومان صرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: برای بازسازی میراث جهانی تخت سلیمان یک میلیارد تومان صرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید