تور آلمان: اوی گوتمن به عنوان اولین سفیر زن آمریکا در آلمان تایید شد

به گزارش مجله میهن 128، سنای آمریکا بالاخره بعداز ماه ها مناقشه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوی گوتمن ، نامزد پیشنهادی وی برای عهده داری سمت سفیر آمریکا در آلمان را تایید کرد و وی به عنوان اولین سفیر زن این کشور در برلین منصوب شد.

تور آلمان: اوی گوتمن به عنوان اولین سفیر زن آمریکا در آلمان تایید شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواسط تیرماه امی گوتمن، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا را به عنوان سفیر تازه آمریکا در آلمان معرفی کرد.

هدف از انتخاب امی گوتمن، یک شهروند یهودی آلمانی تبار از سوی جو بایدن به عنوان سفیر آمریکا در آلمان تصحیح آن دسته از خطاهایی بود که باید به حساب ریچارد گرنل، سفیر دولت ترامپ در آلمان نوشت.

این سمت از ژوئن سال 2020 در آمریکا خالی مانده بود و و حالا با اولین زن به نام امی گوتمن اشغال شده است.

به گزارش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، این خانم 72 ساله روز گذشته از سوی مجلس سنای آمریکا در این سمت تایید شد. به این ترتیب وی به عنوان اولین زن سفیر کشورش در آلمان شد.

سنای آمریکا نامزد جو بایدن برای عهده داری این سمت را بعد از ظهر روز گذشته با اکثریت 54 رای به عنوان سفیر آمریکا در آلمان انتخاب کرد. این دختر یهودی فراری از آلمان نازی این سمت را که بیش از یک سال و نیم است که خالی مانده پر خواهد نمود.

بایدن در جولای گذشته گوتمن را به عنوان نامزد عهده داری سفیر کشورش در آلمان معرفی کرد که سناتورهای جمهوریخواه در پی آن تایید وی در کنگره را مسدود کردند. دلیل این مسئله بخصوص مناقشات بر سر تحریم ها علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 بود.

در اواسط ژانویه بالاخره کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چراغ سبز برای تایید نامزد بایدن برای این سمت را نشان داد و حالا هم این پیشنهاد بایدن در سنا تایید شده است.

برلین قبلا این اعزام سفیر از آمریکا را پذیرفته و تایید رسمی گوتمن به عنوان سفیر تازه آمریکا حالا باید از طرف فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان انجام گردد.

پست سفارت آمریکا در برلین از بعد کناره گیری ریچارد گرنل، سفیر بحث برانگیز دوران ریاست جمهوری ترامپ در ژوئن سال 2020 همچنان خالی مانده بود.

گرنل سفیری بحث برانگیز بود که بارها با مواضع و اظهارات گستاخانه و در راستای مواضع ترامپ برلین را آزرده خاطر نموده بود. بهر حال روابط آلمان و آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ بسیار تیره و تار شده بود.

امی گوتمن فردی شناخته شده در آمریکا است. از او حتی پیش از این به عنوان نامزد وزیر آموزش در کابینه جو بایدن نیز مطرح بود.

گوتمن 72 سال سن دارد و پیش از این نیز در دولت اوباما در سال 2009 به مقام رئیس مسائل ناظر بر رابطه بین اخلاق زیستی (بیواتیک) انتخاب شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1645

به "تور آلمان: اوی گوتمن به عنوان اولین سفیر زن آمریکا در آلمان تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: اوی گوتمن به عنوان اولین سفیر زن آمریکا در آلمان تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید