امپراتوری برقی ها ؛ سال 2030

به گزارش مجله میهن 128، به رغم تب و تابی که در دنیای خودرو برای حرکت به سمت فراوری محصولات الکتریکی ایجاد شده، احتمالا تا تحقق این موضوع و فراگیری واقعی این قبیل محصولات در بازار همانند وضعیتی که امروزه محصولات بنزینی دارند، یک دهه فاصله هست. این مورد را مجله مشهور اتواوولاشن (autoevolution) مطرح نموده و با استناد به نتایج تحقیقات موسسه پژوهشی و انگلیسی گو اولترا لو (Go Ultra Low) گزارشی جالب درباره دیدگاه عمومی به خودروهای برقی منتشر ساخته است. در این پژوهش که در سطح چند هزار نفر انجام شده، معین شده نظر 69 درصد پاسخ دهندگان این است که تا سال 2030 خرید خودروهای الکتریکی به جریان اصلی و معمول بازار خودرو تبدیل شده و دیگر محصولاتی برای افراد خاص نیستند.

امپراتوری برقی ها ؛ سال 2030

در خود انگلستان البته هنوز مسائل زیادی بر سر رواج این موضوع وجود دارد. برای نمونه نتایج تحقیقات این موسسه نشان داده که 45 درصد پاسخ دهندگان انتخاب یک خودرو الکتریکی را منوط به گسترش زیرساخت های شارژ، تعمیر و نگهداری این قبیل محصولات نموده اند. انگلستان که فعلا دارای 25هزار دستگاه شارژ اتوماتیک خودرو در 9500ایستگاه شارژ است، از جمله کشورهایی است که تقاضای بسیاری برای خودروهای نوظهور برقی دارد.

علاقه پرسش شوندگان به خودروهای برقی و فراگیری استفاده از این محصولات را از آن جهت می توان دریافت که هم اینک 33 درصد پاسخ دهندگان اعلام نموده اند تاکنون خود یا بستگان شان تجربه استفاده از این خودروها را داشته اند در حالی که 49 درصد افراد هم اعلام نموده اند تاکنون تجربه حضور در جاده با خودروهای الکتریکی را داشته اند.

البته بخش دیگر این تحقیق به مسائل پیش روی خریداران در برخورد با این تکنولوژی ها پرداخته و کمبود تنوع در این بخش را که فعلا به 15 مدل محدود می گردد، عامل اصلی پرهیز بازار دانسته است. در واقع بازار تا با طیفی وسیع و متنوع از این محصولات روبه رو نباشد امکان جذب و فراگیر کردن آنها میسر نخواهد شد.

اغلب پاسخ دهندگان اعلام نموده اند رانندگی و استفاده از خودروهای برقی کار جالبی است چون هم مصرف سوخت کمتری داشته و هم آلایندگی ندارد و از آن سو راننده را در مقایسه با محصولات دیزلی و بنزینی به قدرت و توانایی بهتری می رساند.

منبع: دیوار
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 38

به "امپراتوری برقی ها ؛ سال 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امپراتوری برقی ها ؛ سال 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید