افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران : بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد رشد بود و علت افزایش بهای نفت در خاتمه معاملات روز گذشته انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا درباره میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در این هفته بود.

افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، با توجه به خبر های امیدوار کننده ای که درباره تقاضا برای نفت در سطح دنیا منتشر شده است، بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال افزایش یافت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه ، در انتها معاملات روز کاری لندن ، بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال ، که از آن به عنوان یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازار اروپا استفاده می گردد برای تحویل در ماه دسامبر با 0.35 درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 41 دلار و 89 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه دسامبر با 0.37 درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 40 دلار و 18 سنت رسید.

این در حالی است که بهای دو شاخص عمده نفتی دنیا، یعنی نفت خام سبک برنت دریای شمال و نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، در انتها معاملات روز گذشته بیش از چهار درصد افزایش یافته بود. علت افزایش بهای نفت در انتها معاملات روز گذشته انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا درباره میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در این هفته بود.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده در هفته منتهی به 16 اکتبر کاهش یافته است. هنگامی که ذخیره نفت خام، بنزین و دیگر فرآورده های نفتی ( گازوئیل و سوخت گرمایشی) در آمریکا کاهش می یابد نشان دهنده آن است که تقاضا برای نفت در اقتصاد نخست دنیا افزایش خواهد یافت و این امر زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار دنیای است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 881

به "افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید