استقبال مراکش از قطعنامه شورای امنیت، پولیساریو: آتش بس نداریم

به گزارش مجله میهن 128، در حالی که مراکش از قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید ماموریت هیئت مینورسو در منطقه صحرای غربی استقبال کرد، جبهه پولیساریو اعلام کرد، آتش بس جدیدی وجود نخواهد داشت.

استقبال مراکش از قطعنامه شورای امنیت، پولیساریو: آتش بس نداریم

به نقل از روسیا الیوم، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش قطعنامه تمدید ماموریت هیئت سازمان ملل برای برگزاری همه پرسی مردمی در منطقه صحرای غربی(مینورسو) را ستود و آن را مهم خواند.

وی در کنفرانسی که بلافاصله پس از صدور این قطعنامه در مقر وزارت خارجه برگزار کرد، گفت، شورای امنیت با این کار خود پنج جواب به طرف های ذیربط در نزاع صحرای غربی یعنی الجزایر و جبهه پولیساریو فرستاد.

وی افزود، یکی از این جوابها به موضوع آتش بس مربوط است چرا که شورای امنیت درباره خاتمه یافتن آتش بس به دست جبهه پولیساریو که رسما گفت، دیگر ملزم به برقراری آتش بس نیست، ابراز نگرانی کرد.

اما سیدی محمد عمار، نماینده جبهه پولیساریو در سازمان ملل گفت، آتش بس جدیدی در کار نخواهد بود. مراکش تلاش می کند ما را به زور در عمل اجرا شده قرار دهد.

وی در اظهاراتی در مقر سازمان ملل گفت، جبهه پولیساریو می خواهد این قطعنامه و پیامدهای آن بر واقعیت و فرایند صلح سازمان ملل ارزیابی کند. در زمان مناسب در این باره اطلاع رسانی می شود.

شورای امنیت طی نشستی ماموریت مینورسو را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1473

به "استقبال مراکش از قطعنامه شورای امنیت، پولیساریو: آتش بس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مراکش از قطعنامه شورای امنیت، پولیساریو: آتش بس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید