استاد دانشگاه پکن: رفتار درست بهترین پاسخ به اقدامات غربی هاست

به گزارش مجله میهن 128، استاد دانشکده روابط بین المللی دانشگاه پکن در اشاره به حملات و اتهامات بعضی کشورهای غربی به چین در زمینه شیوع کرونا گفت: رفتار درست بهترین پاسخ به حملات غربی هاست.

استاد دانشگاه پکن: رفتار درست بهترین پاسخ به اقدامات غربی هاست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، جیا چینگ گوئو، عضو کنفرانس مشورت سیاسی خلق و استاد دانشکده روابط بین المللی دانشگاه پکن در اشاره به حملات و اتهامات بعضی کشورهای غربی به چین در زمینه شیوع کرونا گفت: رفتار درست بهترین پاسخ به حملات غربی هاست.

با توجه به مهار مؤثر کرونا در چین، این کشور ضمن ادامه پیشگیری و مهار ویروس، فعالانه در حال یاری به دیگر کشورها برای مبارزه با کروناست؛ با این حال، معدودی از کشورهای غربی به رهبری آمریکا در کوشش برای متهم کردن و حتی دریافت غرامت از چین هستند.

وی گفت: در واقع قبل از شیوع کرونا، تنش بین روابط چین و آمریکا به وجود آمده بود و شیوع کرونا، دشمنی بعضی سیاستمداران علیه چین را تشدید کرد. دولت آمریکا پس از ناتوانی در مقابله با کرونا درصدد فرافکنی و انداختن مسئولیت به دوش چین است.

جیا چینگ گوئو در شرح حرف خود گفت: چین برای مقابله با کرونا خسارات و تلفات سنگینی متحمل شد و به دنبال بهبود شرایط داخلی، محموله های یاریی و گروه های پزشکان متخصص خود را به دیگر کشورها برای مقابله با کرونا فرستاد. در چنین شرایطی دولت آمریکا مدعی است که چین با استفاده از شیوع کرونا درصدد گسترش نفوذ و صندلی بین المللی خود است.

وی در اشاره به علت این رفتار آمریکا گفت: کشور آمریکا در شرایط بسیار بدی است و بعضی مقامات دولت آمریکا توان پذیرفتن دستاوردهای چین را ندارند و به همین دلیل این رفتار غیر منطقی و ناعاقلانه را در پیش گرفته اند.

استاد دانشگاه پکن اضافه کرد: ویروس دشمن مشترک بشر است و کشورها باید با همبستگی و در کنار هم با آن مبارزه نمایند. در مقابل این چالش جدی در روابط بین المللی، چین باید همچنان بر رفتار درست خود پایبند باشد.

این کارشناس چینی گفت: در حال حاضر، چین با توجه به مهار مؤثر کرونا، باید مسئولیت خود به عنوان یک کشور عظیم در دنیا را به خوبی انجام دهد و ضمن یاری به دیگر کشورها در مبارزه با کرونا، از سازمان دنیای بهداشت پشتیبانی و به گسترش همکاری های بین المللی در زمینه بهداشت عمومی یاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 724

به "استاد دانشگاه پکن: رفتار درست بهترین پاسخ به اقدامات غربی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه پکن: رفتار درست بهترین پاسخ به اقدامات غربی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید