از بازی با پای خونین تا کری با یری مینا؛ شب ویژه لیونل مسی

به گزارش مجله میهن 128، خبرگزاری خبرنگاران- مسی از هر زمان دیگری برای فتح جام با آرژانتین مصمم تر به نظر می رسد.

از بازی با پای خونین تا کری با یری مینا؛ شب ویژه لیونل مسی

به گزارش خبرنگاران، ملاقات آرژانتین و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا 2021 پس از تساوی 1-1 در نهایت با رجحان آلبی سلسته در ضربات پنالتی به پایان رسید تا آرژانتین رقیب برزیل در فینال گردد. از نکات جالب توجه این بازی، مصدومیت لیونل مسی در دقایق پایانی بود. در شرایطی که شدت مصدومیت او از روی تصاویر معین بود، لیونل مسی بدون توجه به این موضوع تا پایان در زمین بود و با گل کردن ضربه پنالتی اول آرژانتین، نقش مهمی در برد ارزشمند تیمش داشت.

لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین، در ملاقات نیمه نهایی کوپا آمه ریکا 2021 برابر کلمبیا، پس از مصدوم شدن در یک برخورد بسیار خشن، با مچی خون آلود تا پایان بازی کرد. لیونل مسی پیروز شد تا یک بار دیگر تیم آرژانتین را به فینال کوپا آمه ریکا راهنمایی کند. تیم مسی روز بامداد امروز کلمبیا را در ضربات پنالتی شکست داد تا در فینال این رقابت ها حریف نیمار و برزیل گردد. پس از یک برخورد خشن از فرانک فابرا، مسی سرنگون شد و از درد روی زمین یه خود می پیچید.

کاپیتان آلبی سلسته از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد و شروع به خونریزی کرد، اما حتی این مصدومیت هم مانع از کوشش او برای کسب پیروزی و صعود به فینال نشد و او تقریبا تمام نیمه دوم را با پایی خون آلود بازی کرد. پس از خطایی که بازیکنان کلمبیا روی پای لیونل مسی انجام دادند، نمای قوزک خون آلود پای کاپیتان آلبی سلسته، تصویر معروفی از جام جهانی 1990 را یاداوری کرد، جایی که دیگو مارادونا هم با قوزکی خون آلود به میدان رفت.

در واقع در ملاقات نیمه نهایی کوپا آمه ریکا بازیکنان کلمبیا شش کارت زرد دریافت کردند که هر شش کارت به علت خطای روی مسی به آنها نشان داده شد! این یک مسابقه عظیم برای آرژانتین و مسی بود و آنها بازی را به شکلی عالی شروع کردند؛ مسی در دقیقه هفت بازی لائوتارو مارتینز را مقابل دروازه کلمبیا صاحب توپ کرد و اون هم با ضربه ای بسیار محکم دروازه حریف را باز کرد. اما بعد آرژانتین نتوانست از فرصت هایش استفاده کند و در دقیقه 61 لوییس دیاز کار را به تساوی کشاند تا ضربات پنالتی تکلیف دومین فینالیست کوپا را معین کند. در ضربات پنالتی هم پس از اینکه مسی نخستین ضربه پنالتی را برای آرژانتین تبدیل به گل کرد، آلبی سلسته با درخشش امیلیانو مارتینز، دروزاه بان 28 ساله خود که سه پنالتی کلمبیا را گرفت، توانست 3-2 حریف را شکست داده و راهی فینال گردد.

مسی در این بازی مهار نشدنی بود، اما نتوانست در طول 90 دقیقه دروزاه کلمبیا را باز کند. با این حال کوشش و عزم و اراده او مطمئناً مورد توجه طرفداران در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. طرفداران از کاپیتان آرژانتین به علت تعهدی که حتی در هنگام مصدومیت و با مچ خون آلود از خود نشان داد، ستایش نموده اند.

ملاقات آرژانتین و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا 2021 پس از تساوی 1-1 در نهایت با رجحان آلبی سلسته در ضربات پنالتی به پایان رسید تا آرژانتین رقیب برزیل در فینال گردد. این ملاقات حواشی جالبی در ضربات پنالتی داشت. یری مینا که پس از گل کلمبیا به آرژانتین، خوشحالی خود را با پایکوبی به نمایش گذاشت، هدف لیونل مسی و امیلیانو مارتینز در ضربات پنالتی بود. به نقل از ESPN؛ امیلیانو مارتینز پیش از ضربه پنالتی یری مینا خطاب به او گفت:

نگران به نظر می رسی؟ آره تو نگرانی. می خواهی همین حالا بگویم به کدام طرف می زنی؟ صبر کن و ببین که چطور تو را قورت می دهم. (می بلعم) یادت نره الان می خواهم تو را قورت بدهم.

در ادامه مارتینز با واکنش زیبای خود، ضربه پنالتی یری مینا را مهار کرد.

نیکو کانتور، خبرنگار CBS، توییت نموده: لئو مسی پس از اینکه پنالتی یری مینا را مارتینز گرفت بر سر او فریاد زد چرا حالا نمی پایکوبیی؟ این همان مسی است که تمام آرژانتین می خواهد ببیند. پر انرژی و سرحال.

مسی رکورد بیشترین گل (4)، بیشترین پاس گل (5)، بیشترین دریبل (33)، بیشترین شوت به سمت دروازه (11)، بیشترین فرصت (20) و دقیق ترین پاس های پایانی (102) کوپا آمریکا 2021 را دارد. آرژانتین اکنون باید در ملاقات فینال کوپا آمه ریکا روز یکشنبه در ماراکانا با برزیل، میزبان و مدافع اسم قهرمانی رو به رو گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1336

به "از بازی با پای خونین تا کری با یری مینا؛ شب ویژه لیونل مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازی با پای خونین تا کری با یری مینا؛ شب ویژه لیونل مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید