اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا

به گزارش مجله میهن 128، محققان گزارش دادند، التهاب جدی مغز و اختلال در مدار مغز افرادی که در اثر کووید 19 جان می بازند دیده می شود و بررسی ها نشان می دهد پس از ابتلا به بیماری تغییرات چشمگیری در مغز بیماران دچار کرونا رخ می دهد.

اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران، محققان گزارش دادند، التهاب مغز و اختلال در مدار مغز افرادی که در اثر کووید 19 جان می بازند دیده می شود.

به گفته کارشناسان آنچه که در مغز افراد مبتلا به کرونا رخ می دهد تقریباً شبیه آنچه است که پزشکان در مغز افرادی که به دلیل بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون می میرند مشاهده می کنند.

تونی ویس کورای ، استاد علوم اعصاب و محقق دانشگاه استنفورد به رویترز گفت: تجزیه و تحلیل بافت مغز از هشت نفر که در اثر کووید 19 و 14 نفر دیگر که در اثر علل دیگر جان خود را از دست دادند، تغییرات چشمگیری در مغز بیماران دچار کرونا نشان داد.

تیم وی در استنفورد به همراه همکارانش در دانشگاه ساربروکن در آلمان هزاران ژن را در هر 65309 سلول منفرد گرفته شده از نمونه های بافت مغز تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که ژن ها با اسکیزوفرنی و افسردگی بیشتر در مغز بیماران کووید 19 مرتبط هستند.

محققان در بیانیه ای گفتند: همچنین علائم پریشانی در سلول های عصبی در قشر مخ، منطقه مغز که نقشی اساسی در تصمیم گیری، حافظه و استدلال ریاضی دارد وجود داشت؛ نورون ها مدارهای منطقی پیچیده ای را تشکیل می دهند که عملکردهای بالاتر مغز را انجام می دهند.

متخصصان مغز و اعصاب انگلیسی هم بیان کرده اند که عوارض بیماری کرونا شامل التهاب مغز و روان آشفتگی (دلیریوم) تا آسیب عصبی و سکته مغزی هم است. در بعضی موارد، مشکل عصبی اولین و اصلی ترین علامت بیمار بوده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1363

به "اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید