آپدیت گاد آو وار برای PS5 منتشر شد؛ بازی 4K و 60 فریم اجرا می شود

به گزارش مجله میهن 128، هرچند بازی گاد آو وار (God of War) یا خدای جنگ که در سال 2018 برای پلی استیشن 4 منتشر شد، همچون دیگر بازی ها از طریق قابلیت پشتیبانی از کنسول های نسل قبل روی کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 هم قابل اجرا است اما نبود نسخه بهینه شده و مخصوص نسل بعدی بازی یکی از مطالباتی بود که طرفداران این اثر از سونی و استودیو سانتا مونیکا داشتند. خواسته ای که بخشی از آن اکنون با عرضه به روزرسانی بازی گاد آو وار محقق شده است.

آپدیت گاد آو وار برای PS5 منتشر شد؛ بازی 4K و 60 فریم اجرا می شود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

چندی پیش شرکت سرگرمی های تعاملی سونی و همین طور استودیو سازنده بازی خدای جنگ در خبری اعلام کردند که یک به روزرسانی رایگان برای بازی گاد او وار منتشر خواهد شد که قرار است تجربه و کارایی و عملکرد اجرایی بازی در پلی استیشن 5 را افزایش خواهد داد. این به روزرسانی روز گذشته منتشر شد و اکنون دارندگان این بازی در کنسول نسل نهمی سونی می توانند از ویژگی های آن استفاده کنند.

بازی گاد آو وار روی کنسول پلی استیشن 4 پرو از دو حالت گرافیکی مختلف بهره می برد که یکی از آن ها نرخ فریم بهتر و دیگری رزولوشن بالاتری را به مخاطب ارائه می داد. این قضیه با توجه به سنگینی این اثر و همچنین محدودیت های سخت افزار پلی استیشن 4 (و پلی استیشن 4 پرو) کاملا منطقی بود و سازندگان نمی توانستند هر دو ویژگی را هم زمان روی این کنسول ارائه دهند. از آنجایی که وقتی کنسول های نسل جدید معرفی می شوند، بسیاری از محدودیت های نسل های گذشته را از بین می برند، طبیعی است که چنین محدودیتی در اجرای بازی خدای جنگ در کنسول پلی استیشن 5 وجود نداشته باشد.

به روزرسانی بازی گاد آو وار دقیقا به همین دلیل انجام شده است و قرار است این قضیه را در پلی استیشن 5 بهینه تر کند. با نصب این به روزرسانی، تنظیمات گرافیکی قبلی جای خود را به حالت جدیدی می دهد که امکان تجربه بازی را در بهترین رزولوشن و با بهترین نرخ فریم فراهم می کند. با این به روزرسانی، شما می توانید بازی را هم زمان با نرخ 60 فریم بر ثانیه و همین طور رزولوشن 4K (در حالت چکربورد) اجرا کنید و تجربه روان تر و زیباتری از بازی داشته باشید. البته، اگر هم دوست نداشته باشید از این حالت گرافیکی استفاده کنید، می توانید در تنظیمات بازی همان حالت قبلی گرافیکی موجود در پلی استیشن 4 را انتخاب کنید و بازی را با رزولوشن 4K (در حالت چکربورد) و با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا کنید.

جالب است بدانید که حتی قبل از عرضه این به روزرسانی، با استفاده از قدرت خام پلی استیشن 5، نرخ فریم بازی در حالت عادی بهتر شده بود اما اکنون با وجود این به روزرسانی نرخ فریم افزایش چشم گیری داشته است تا بهترین تجربه را برای دارندگان این کنسول نسل نهمی سونی رقم بزند.

بازی گاد او وار در حال حاضر برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شده است و افرادی که بازی را چه به صورت دیجیتالی یا فیزیکی روی این کنسول تهیه کرده باشند، می توانند آن را در پلی استیشن 5 هم بازی کنند. همچنین این اثر در میان بازی های پلی استیشن پلاس کالکشن هم وجود دارد؛ ویژگی خاصی که برای دارندگان سرویس پلی استیشن پلاس در کنسول PS5 در نظر گرفته شده است. به هر کدام یک از این شیوه ها که بازی را در اختیار داشته باشید، می توانید هم اکنون از به روزرسانی جدید منتشرشده استفاده کنید.

  • از گاد آو وار بعدی چه انتظاراتی داریم؟

در حال حاضر استودیو سانتا مونیکا به صورت جدی در حال کار روی قسمت بعدی بازی گاد آو وار است. قسمت بعدی این مجموعه چند ماه پیش در یکی از رویدادهای سونی معرفی شد اما جزSیات زیادی از آن اعلام نشده است و حتی نام قطعی آن را هم نمی دانیم. هرچند در زمان معرفی اعلام شد که بازی در سال 2021 عرضه خواهد شد اما با توجه به اینکه تا به امروز چیزی از آن ندیده ایم، احتمالی کمی دارد که گاد او وار بعدی در سال میلادی جاری منتشر شود.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1080

به "آپدیت گاد آو وار برای PS5 منتشر شد؛ بازی 4K و 60 فریم اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت گاد آو وار برای PS5 منتشر شد؛ بازی 4K و 60 فریم اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید