شیائومی 12S اولترا آیفون 13 پرو مکس را در تست بازی نابود کرد

به گزارش مجله میهن 128، ظاهرا رکوردشکنی های شیائومی 12S اولترا فقط به بخش دوربین محدود نمی گردد چرا که این گوشی در تست بازی هم توانست آیفون 13 پرو مکس را نابود کند.

شیائومی 12S اولترا آیفون 13 پرو مکس را در تست بازی نابود کرد

شیائومی 12S اولترا به تازگی و با قابلیت های مجذوب کننده فراوانی رونمایی گردد. البته تمرکز شیائومی روی این گوشی فقط روی یک بخش قرار داشت و آن هم عکاسی بود. به گونه ای که دوربین اصلی این گوشی را به سنسور 1 اینچی قدرتمندی مجهز کرد که در طراحی آن با شرکت سونی با همکاری پرداخت. همکاری مشترکی که نتیجه آن، یک سنسور 50 مگاپیکسلی با بزرگ ترین سنسور موجود از آب عایدی.

این دوربین 50 مگاپیکسلی توانایی خیره کننده ای در زمینه عکاسی دارد. به گونه ای که خیلی ها آن را جانشین خوبی برای دوربین های DSLR سطح پایین می دانند. دوربینی که می تواند تصاویر خیره کننده ای در نور روز و شب ثبت کند و در حال حاضر بدون شک برترین محصول در این زمینه به شمار میرود.

اما آنچه که قصد داریم در این مطلب به آنالیز آن بپردازیم، کیفیت عکاسی شیائومی 12S اولترا نیست، بلکه توانایی خارق العاده آن در انجام بازی است. شاید با خود فکر کنید که گوشی های اپل به لطف تراشه های سری A که قدرتمندترین تراشه های موبایل در بخش پردازش خام هستند، در انجام بازی برترین عملکرد را دارند. اما شیائومی 12S اولترا آمده تا تمام ذهنیت شما را تغییر دهد.

این گوشی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می برد که به وسیله TSMC و نه سامسونگ فراوری شده و از لحاظ مصرف انرژی هم عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد که سامسونگ آن را ساخت. این تراشه توانست در آنالیز هایی که روی آن صورت گرفت، درخشان ظاهر گردد و تمام رقبا از جمله A15 را پشت سر بگذارد. البته منظورمان قدرت پردازشی خام نیست، بلکه عملکرد واقعی آن ها در انجام بازی مد نظر است.

در این تست، شیائومی 12S اولترا در برابر آیفون 13 پرو مکس و بسیاری از گوشی های دیگر نهاده شد و در نهایت پیروز شد تمام هم نوعان خود را پشت سر بگذارد. تنها محصولی که توانست بالاتر از این محصول قرار بگیرد، آیپد مینی 6 بود که آن هم با اختلاف بسیار کم و به لطف تبلت بودنش توانست در رده نخست قرار بگیرد.

Golden Reviewer که معمولا آنالیز ها و تست های زیادی را در این زمینه انجام می دهد، تست بالا را هم روی گوشی هایی که در فهرست می بینید انجام داد که در نتیجه معین شد پرچم دار شیائومی تا چه مقدار از لحاظ گرافیکی و پردازشی و بعلاوه مصرف انرژی، قدرتمند و بهینه است. طبق ادعای کوالکام، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از لحاظ پردازشی و گرافیکی 10٪ در مقایسه با قبل بهبود داشته و 30٪ هم از توان مصرفی آن کاسته شده است. این عملکرد حیرت انگیزی را هم که مشاهده می کنید، عمدتا به خاطر همین مورد آخر است که یاری می نماید یک تراشه مدت زمان بیشتری در نقطه اوج بماند.

در تست بالا به وضوح قابل مشاهده هست که شیائومی 12S اولترا در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس و سایر گوشی ها توانست در انجام بازی Genshin Impact، درخشان ظاهر گردد و تست را با نرخ فریم 57.7 فریم بر ثانیه به اتمام برساند. نکته قابل توجه در این بخش این است که نماینده شیائومی در حالی توانست به این امتیاز عالی برسد که دمای آن فقط به 42.3 درجه رسید. در حالی که دما، بزرگ ترین مشکل پرچم داران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده است. به جز آیپد مینی 6 و گلکسی S22 اولترا مجهز به اگزینوس 2200 که البته مورد آخر در آخرهای جدول واقع شده است.

متأسفانه بنچمارک بخش پردازشی شیائومی 12S اولترا هنوز منتشر نشده اما اخیرا، از پرچم دار گیمینگ ایسوس چنین تستی منتشر شد که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در آن توانست در بخش تک و چندهسته ای، امتیاز خوب 1313 و 4147 را کسب کند. این در حالی است که آیفون 13 پرو مکس پیروز شد در این دو بخش به ترتیب امتیاز 1734 و 4818 را کسب کند.

بنابراین به نظر می رسد در بخش پردازشی، آیفون ها همچنان دست بالاتر را دارند اما به نظر نمی رسد کوالکام راستا سختی را برای رسیدن به نماینده های شرکت آمریکایی داشته باشد. همانطور که از لحاظ گرافیکی توانست از آن ها پیشی بگیرد. چون گفته می گردد اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 از لحاظ پردازشی و گرافیکی و مصرف انرژی، عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با نسل کنونی خواهد داشت. بنابراین انتظار می رود شرایط در سال گذشته بسیار بهتر گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1709

به "شیائومی 12S اولترا آیفون 13 پرو مکس را در تست بازی نابود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12S اولترا آیفون 13 پرو مکس را در تست بازی نابود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید