5 کاری که نباید در سفر به نیویورک فراموش کنید

به گزارش مجله میهن 128، در این لیست به معرفی 5 کاری که می توان در شهر نیویورک انجام داد اشاره می کنیم.

اماکنی که نیویورک به علت وجود آن ها دارای معروفیت است. تمامی این جاذبه های شهر به راحتی به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی قابل دسترسی بوده و می توان به یاری اتوبوس به آنها رسید. این لیست به ویژه برای کسانی که برای نخستین بار به این شهر سفر می نمایند، قطعا مفید بوده و می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

5 کاری که نباید در سفر به نیویورک فراموش کنید
  • ساختمان امپایر استیت

ساختمان با شکوه امپایر استیت Empire State Building برای مدت زمانی بالغ بر 43 سال یعنی از زمان ساخت تا سال 1972 میلادی عنوان بلندترین ساختمان دنیا را یدک می کشید. سکوی وژه دیدنی منطقه ها اطراف این برج در طبقه 86 قرار گرفته و امکان دیدنی چشم انداز ای 360 درجه را به بینندگان می دهد و بعلاوه در طبقه صد و دوم این برج، در روزهایی که هوا صاف و آفتابی باشد شما قادر به دیدن مناظری هستید که در فاصله 128 کیلومتری شما قرار دارند. برای بازدید از این ساختمان در نظر داشته باشید که این محل همیشه مورد توجه گردشگران بوده و صفی طولانی برای خرید بلیط آن وجود دارد بنابراین بهتر است برای دیدن ساختمان امپایر؛ در ساعات بین 8 تا 10 صبح یا ساعات پس از 10 شب مراجعه کنید.

  • دیدنی منطقه ها اطراف از فراز برج تجارت دنیای شماره 1

سکوی ویژه مشاهده منطقه ها اطراف بر فراز برج تجارت دنیای شماره یک تنها یک سکوی دیدن و رصد منطقه ها اطراف نبوده و بدون اغراق شما در این محل با دیدن نمای شهر، آسمان خراش ها و محیط اطراف، سرگیجه خواهید گرفت. در برنامه بازدید از این برج شما با یک برنامه فشرده که سرشار از هیجان و شگفت زدگی از دیدن موضوعات نو خواهد بود، روبرو می شوید. این برنامه شامل بازدید از سه طبقه این برج از جمله سالن نمایش ویژه موسوم به Forever Theater است که شما در آن به صورت مجازی در خیابان ها و گوشه و کنار نیویورک قدم می زنید. در آسانسور این مجموعه نیز تصاویر تاریخچه نیویورک برای شما به نمایش گذاشته شده و به طور خلاصه و در یک دقیقه با پیشینه این شهر آشنا خواهید شد. این مدت زمان برای رسیدن شما با آسانسورهای سریع السیر به طبقه 102 کفایت می نماید. در رستوران این محل بعلاوه امکان رزرو میز نیز وجود داشته و یک کافه نیز در این محل برای شما فرصت خوردن یک فنجان قهوه و دیدنی چشم انداز زیبای شهر را فراهم می نماید. در این محل خبری از ازدحام و شلوغی نبوده و شما قادر به دیدنی منطقه ها اطراف با فراغ بال و آسایش خواهید بود.

  • پارک مرکزی

پارک مرکزی نیویورک با مساحتی بالغ بر 3 و نیم کیلومتر مربع یک فضای سبز و بسیار زیبا و دیدنی در وسط کلان شهر نیویورک به شمار می رود. در این پارک، مراتع مصنوعی، دریاچه ها و آب نماهای متعدد و یک پناهگاه حیات وحش در کنار مخزنی بزرگ از آب وجود دارد. در این پارک علاوه بر موارد یاد شده طبیعی و مصنوعی، ده ها جاذبه دیدنی و ارزشمند دیگر از جمله باغ وحش و مرکز حیات وحش، باغ وحش ویژه بچه ها با نام Tisch Childrens Zoo ، تئاتر خیمه شب بازی سوئدی Swedish Cottage Marionette Theatr و …. وجود دارد. در گوشه و کنار این پارک، ده ها مجسمه مختلف از شخصیت های مشهور تاریخ دنیا و یا شخصیت های داستانی از جمله ویلیام شکسپیر، آلیس در سرزمین عجایب، بالتو Balto و … نصب شده است. علاوه بر این، قدیمی ترین ساختمان تاریخی آمریکای شمالی نیز در سنترال پارک نیویورک قرار گرفته است. در حقیقت این پارک سرسبز و وسیع را می توان آرامشی بی نظیر در بین هیاهوی شهری بزرگ و آسمان خراش های آن دانست.

  • مرکز راکفلر

ساختمان راکفلر Rockefeller Center از دیگر مراکز دیدنی شهر نیویورک محسوب می گردد که بازدید از سه طبقه آن برای عموم مردم امکان پذیر است. نمای طبقه 67 این ساختمان استثنائی بوده و شما از طبقه 69 می توانید به یاری سکوی دیدنی منطقه ها اطراف که دیواره های آن تماما با شیشه پوشانده شده است، نمایی خارق العاده از اطراف را مشاهده کنید. طبقه 70 این مجموعه کاملا آزاد بوده و نمایی 360 درجه از اطراف را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در این ساختمان تعدادی فروشگاه بسیار زیبا و مراکز ارائه خدمات گردشگری وجود دارد. یکی دیگر از دیدنی های این ساختمان، تالار موسیقی رادیو شهر یا Radio City Music Hall است.

  • موزه تاریخ طبیعی آمریکا

موزه تاریخ طبیعی آمریکا یا Natural History Museum یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر نیویورک محسوب شده و عنوان بزرگترین موزه تاریخ طبیعی دنیا را به خود اختصاص داده است. دیدن این موزه برای همه مردم و به ویژه بچه ها و نوجوانان، مجذوب کننده و دیدنی خواهد بود و دیدن آثار موجود در این محل پاسخ بسیاری از سوالات موجود در فکر هر کس را ارائه می نماید. دیدن فسیل ها و اسکلت های بزرگ دایناسورها، بخش افلاک نما و ستاره شناسی و سالن های مختلف این مجموعه هر کدام مجذوب کنندهیت خاص خود را داشته و شما را با گوشه ای از دنیا طبیعت آشنا می نماید. این موزه در چهار طبقه ساخته شده و بخشهای مختلف علوم؛ جانور شناسی و … را شامل می گردد. در این موزه 45 سالن دائمی، یک کتابخانه تخصصی و مجموعه ای شامل 32 میلیون گونه مختلف گیاهی؛ جانوری؛انسانی، مواد معدنی فسیل ها، سنگ ها و صخره ها؛ شبه سنگ ها و آثار تاریخی ساخته شده به دست بشر به وجود دارد. گنجینه و مخزن این موزه بسیار بزرگ بوده و تنها بخش اندکی از این آثار توانائی نمایش داده شدن در گالری ها را دارند.

منبع: eng.bigbustours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1580

به "5 کاری که نباید در سفر به نیویورک فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاری که نباید در سفر به نیویورک فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید