3 پارک آبی وارنا که سفرتان را مهیج خواهد نمود!

به گزارش مجله میهن 128، پارک آبی وارنا از جاذبه های تفریحی شهری، به همین نام در کشور بلغارستان می باشد. حالا که فصل تابستان آغاز شده، طرفدارن تفریحات آبی نیز از فرصت استفاده نموده و به شهرهایی که در این زمینه امکانات خوبی دارند، سفر می نمایند. شهر وارنا به علت موقعیت جغرافیایی و امکانات تفریحی متنوعی که دارد، مقصد جذابی برای گردشگران است. وارنا در کشور بلغارستان به داشتن سواحلی تمیز با امکانات متنوع معروفیت پیدا نموده است و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود از سواحل این شهر اروپایی استفاده نمایند. پارک های آبی، یکی از مکان های تفریحی این شهر ساحلی می باشند که افراد با هر سنی به وسایل و امکانات هیجان انگیز این پارک ها علاقه دارند. در ادامه با خبرنگاران تا انتهای این مطلب همراه باشید، تا شما را بیشتر با امکانات پارک آبی وارنا آشنا کنیم.

3 پارک آبی وارنا که سفرتان را مهیج خواهد نمود!

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور وارنا خبرنگاران به همراه گشت شهری و ناهار روی تصویر زیر کلیک کنید:

رفتن به پارک آبی وارنا هیجان سفرتان را دوچندان می نماید

سفر رفتن به خودی خود اتفاق هیجان انگیزی است که شما می توانید با استفاده از امکانات سرگرمیی و رفتن به جاذبه های گردشگری شهر مقصد، آن را دو چندان کنید. پارک های آبی در هر نقطه ای از جهان که باشند، هواداران بسیاری دارند و این علاقه به پارک های آبی هیچ محدودیت سنی ندارد. پارک های آبی وارنا را می توان از با امکانات ترین و در عین حال تمیزترین پارک های آبی جهان دانست. همین موضوع باعث شده گردشگرانی که در فصل تابستان به این شهر سفر می نمایند، علاوه بر سرگرمی در سواحل این شهر، برای گذراندن لحظاتی مفرح و هیجان انگیز به پارک آبی وارنا نیز بروند. در ادامه به شما چند پارک آبی وارنا را معرفی خواهیم کرد.

1. پارک آبی آکوا پلیس وارنا

پارک آبی آکوا پلیس وارنا را می توان اولین پارک آبی بلغارستان به لحاظ وسعت دانست، که در شهر ساحلی وارنا و در مجاورت ساحل گلدن سندز فعالیت می نماید. این پارک آبی به علت امکانات متنوعی که دارد، توانسته معروفیت و محبوبیت زیادی در بین گردشگرانی که به کشور بلغارستان و شهر وارنا سفر می نمایند، پیدا کند. پارک آبی آکوا پلیس علاوه بر کشور بلغارستان در منطقه اروپای شرقی نیز به عنوان زیباترین مجموعه سرگرمیی آبی شناخته می گردد.

پارک آبی آکوا پلیس در زمینی به وسعت 40 هزار متر مربع با ظرفیت روزانه 3000 نفر در شهر وارنا ساخته شده است، در این پارک آبی انواع و اقسام وسایل سرگرمیی و بازی های آبی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده است. پـارک آبـی آکوا پلیس در قسمت شمال غربی ساحل معروف شهر وارنا یعنی گلدن سندز قرار گرفته است ، این پارک در راستای ساحل آلبنا نیز واقع شده است و برای رفتن به آن باید از جاده اصلی به سمت ریویرا بروید.

انواع سرسره های آبی، آبشارهای مصنوعی، چشمه های مصنوعی، ساختمان های مخروبه که به سبک ساختمان های قدیمی و مخروبه بلغارستان در این پارک آبی بزرگ و مجذوب کننده ساخته شده ، قلعه های تاریخی، انواع استخرها با عمق های مختلف، جکوزی و سونا از جمله امکانات سرگرمیی این پارک آبی در شهر وارنا می باشد.

در این پارک قسمتی به شکل تپه های مصنوعی ساخته شده که مختص صخره نوردی می باشد و در 7 ورودی مختلف این پارک آبی قرار گرفته اند. در پارک آبی آکوا پلیس یک سالن تئاتر، بوفه خوراکی، فروشگاهی به نام آلکازار که خوراکی های مخصوصی می فروشد هم فعالیت می نمایند. با رفتن به این پارک آبی می توانید لحظات مفرح و هیجان انگیزی را سپری کنید و خاطره ای به یادماندنی از سفر خود به بلغارستان داشته باشید.

نکاتی درباره پارک آبی آکوا پلیس وارنا که خوب است، بدانید!

  • پارک آبی آکوا پلیس وارنا هفت روز هفته از ساعت 10 صبح تا 6.30 بعد از ظهر آماده ارائه خدمات می باشد.
  • پارک آکوا پلیس در مجاورت ساحل گلدن سندز و منطقه جنگلی شهر وارنا قرار گرفته است.
  • چشم انداز ساحل و جنگل شهر وارنا به خوبی از این پارک آبی قابل رویت می باشد.
  • مجموعه پارک آبی آکوا پلیس وارنا پارکینگی با ظرفیت پارک ، 10 اتوبوس و 100 خودرو دارد.
  • ساعت کاری این پارک آبی در ماه های مختلف سال متفاوت و به صورت زیر می باشد:
  1. 1 ژوئن تا 15 ژوئن از ساعت 10 صبح تا 18 عصر
  2. 16 ژوئن تا 31 آگوست از ساعت 10 صبح تا 19 عصر
  3. 1 سپتامبر تا 18 سپتامبر از ساعت 10 صبح تا 18 عصر
  • مبلغ ورودی این پارک برای هر نفر بر اساس قد و سانسی که به مجموعه می آیند، به صورت زیر محاسبه می گردد:

مبلغ ورودی :

  1. برای افرادی با قد کوتاه تر از 90 سانتی متر : رایگان
  2. برای افراد با قد 120-90 سانتی متر : 16 لوا
  3. برای افراد با قد بلندتر از 120 سانتی متر : 33 لوا

قیمت بلیط بعد از ساعت 3 عصر :

  1. برای افرادی با قد کوتاه تر از 90 سانتی متر : رایگان
  2. برای افراد با قد 120-90 سانتی متر : 12 لوا
  3. برای افراد با قد بلندتر از 120 سانتی متر : 24 لوا

2. پارک آبی آکوا مارینا وارنا

اگر به سرسره های آبی علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم، حتما به پارک آبی آکوا مارینای وارنا بروید و سرسره سواری در این پارک آبی مجذوب کننده را تجربه نمایید. سرسره ها در این پارک آبی بسیار زیاد و متنوع می باشد، بعضی از سرسره ها شیب بسیار تند و تیزی دارند و پایین آمدن از آنها واقعا هیجان را به اوج خود می رساند. برای گذراندن لحظاتی آرام در این پارک آبی زیبا، می توانید به رودخانه آرام این پارک سری بزنید و لحظاتی آرامش بخش را بر روی آب داشته باشید.

پارک آبی آکوا مارینای وارنا یک رودخانه خروشان هم برای علاقه مندان به هیجان دارد که می توانید در آنجا لحظات هیجان انگیزی را بگذرانید و ماجراجویی کنید. در قسمت مربوط به سرسره های آبی این پارک چراغ هایی تعبیه شده که با سبز شدن چراغ می توانید با افراد مختلف مسابقه بدهید و خاطرات خوشی از این سرگرمی را برای خود رقم بزنید. از دیگر امکانات و وسایل سرگرمیی این پارک آبی می توان به فواره های متنوع، سرسره سقوط آزاد، تونل های آبی و چندین امکان متنوع دیگر اشاره نمود.

شاید فکر کنید تمامی سرگرمیات این پارک از نوع آبی است ولی این طور نیست! پارک آبی آکوا مارینای وارنا سرگرمیات غیر آبی متنوعی نیز برای گردشگران دارد. در این مجموعه برای علاقه مندان به بازی فوتبال، 5 زمین فوتبال وجود دارد که می توانند در آنجا فوتبال بازی نمایند. بعلاوه در این پارک آبی امکان انجام بازی تنیس، هاکی روی چمن، شنا، گلف و انواع ورزش های ساحلی نیز وجود دارد. بی علت نیست که به پارک آبی آکوا مارینا ، پارک جادویی می گویند، در این پارک حتی یک سالن آمفی تئاتر هم واقع شده است، تا امکانات متنوع پارک تکمیل گردد.

نکاتی درباره پارک آبی آکوا مارینا وارنا که خوب است، بدانید!

  • بهترین فصل برای رفتن به این پارک فصل تابستان می باشد.
  • هزینه ورودی این پارک در فصل تابستان گران تر از سایر فصول است.
  • پارک آبی آکوا مارینا در حومه شهر وارنا واقع شده و به راحتی با اتوبوس های عمومی شهری، تاکسی و خودرو می توانید به آنجا بروید.
  • هزینه ورودی برای بچه ها و بزرگسالان در این پارک آبی فرق دارد.

3. اکشن پارک آبی وارنا

پارک آبی اکشن وارنا یکی دیگر از پارک های آبی شهر وارنا می باشد، که به عنوان چهارمین پارک آبی برتر اروپا انتخاب شده است. این پارک آبی با شهر وارنا چیزی در حدود 100 کیلومتر و با شهر بورگاس حدود 35 کیلومتر فاصله دارد و باید برای رفتن به آنجا حدود یک ساعت رانندگی کرد. پارک آبی اکشن در زمینی به وسعت 36 هزار متربع ساخته شده است، در این پارک آبی 30 مدل مختلف سرسره واقع شده است.

رفتن به اکشن پارک مساوی است با هیجان! این پارک آبی با امکانات و وسایل سرگرمیی مجذوب کنندهی که دارد، لحظات هیجان انگیزی را برای شما رقم می زند. اکشن، یک پارک آبی موضوعی است و قسمت های مختلف آن براساس شخصیت ها و طرح های مختلف تزئین شده است.

در این پارک آبی انواع سرسره ها با تزئینات مجذوب کننده و شیب های مختلف، فواره های آب، رودخانه آرام و استخرها و جکوزی های مختلف نیز واقع شده است که می توانید از آنها استفاده نمایید. در اکشن پارک، کافه و رستوران های با کیفیتی برای خوردن غذا فراهم شده است.

نکاتی درباره اکشن پارک آبی وارنا که خوب است، بدانید!

  • سریع ترین سرسره سقوط آزاد جهان در این مجموعه واقع شده است و می توانید با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت از آن سر بخورد و پایین بیایید.
  • بلندترین و پرشیب ترین سرسره جهان نیز در پارک آبی اکشن، با ارتفاع 18 متر واقع شده است.
  • این پارک آبی طولانی ترین سرسره سرپوشیده را با طول 150 متر دارد.
  • پارک آبـی اکشن اولین پارک آبی ساخته شده در کشور بلغارستان می باشد.
  • در این پارک آبی یک باغ وحش کوچک هم واقع شده است.
  • معروف ترین پارک های آبی شهر وارنا در کشور بلغارستان کدام پارک ها است؟

پارک آبی آکوا پلیس، پارک آبی اوشن، پارک آبی آکوا مارینا از معروف و مجهزترین پارک های آبی شهر وارنا در کشور بلغارستان می باشند.

  • کدام پارک آبی شهر وارنا در نزدیکی ساحل گلدن سندز واقع شده است؟

پـارک آبـی آکوا پلیس را می توان اولین پارک آبی بلغارستان به لحاظ وسعت دانست، که در شهر ساحلی وارنا و در مجاورت ساحل گلدن سندز فعالیت می نماید.

  • نخستین پارک آبی که در بلغارستان ساخته شده ، کدام است؟

پارک آبی اکشن اولین پارک آبی ساخته شده در کشور بلغارستان می باشد.

نتیجه گیری

بی شک پارک های آبی یکی از جاذبه های گردشگری شهر وارنا در کشور بلغارستان می باشد، که گردشگران بسیاری هر سال در فصل تابستان برای استفاده از امکانات این پارک های آبی به این شهر در شرق اروپا سفر می نمایند. بعضی از امکانات پارک آبی وارنا همانند طولانی ترین سرسره سرپوشیده با طول 150 متر در پارک آبی اکشن در جهان بی نظیر است و باعث شده این پارک در بین بهترین پارک های آبی جهان قرار گیرد. اگر برای سفرهای تابستانی علاقه به شهرهای ساحلی دارید، با خبرنگاران همراه باشید تا شما را بیشتر با شهرهای ساحلی جهان آشنا کنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1736

به "3 پارک آبی وارنا که سفرتان را مهیج خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پارک آبی وارنا که سفرتان را مهیج خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید