بازسازی آپارتمان: 10 بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید بازسازی و دوباره عرضه شوند

به گزارش مجله میهن 128، سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) از دهه 80 میلادی در دنیای بازی های ویدیویی وجود داشته است. این ژانر توجه زیادی به داستان و شخصیت پردازی دارد. به همین علت هواداران بسیاری داشته و هر ساله ما شاهد تعدادی نمونه های تازه در آن هستیم. نکته مهم در خصوص بازی های نقش آفرینی ژاپنی این است که مبارزه در آن به سبک نوبتی است. البته اکثرا اینگونه است. به همین علت هواداران مخصوص خود را دارد. با این حال تعدادی بازی از گذشته هستند که بسیاری از بازیکنان به آن ها دسترسی ندارند.

بازسازی آپارتمان: 10 بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید بازسازی و دوباره عرضه شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکی از برترین راه ها بازسازی بازی های قدیمی برای سخت افزار نو است. بازسازی بازی های قدیمی به سازندگان هم این اجازه را می دهد تا گذشته خود را یک دور دیگر مرور نمایند. بعلاوه می توانند با به روزرسانی گرافیک و گیم پلی بازی، بازیکنان نو را به بازی های قدیمی خود جذب نمایند. پس در این مقاله قصد داریم تا به تعدادی از بازی های نقش آفرینی ژاپنی نگاهی بیاندازیم که احتیاج شدید به یک بازسازی دارند.

10. پرسونا 3 (Persona 3)

تهیه نماینده: Atlus / سازنده: Atlus

سال انتشار: 2007

پلتفرم: پلی استیشن 2

به دلیل موفقیت پرسونا 5 و 4 در استیم، حال تمایل زیادی به این مجموعه وجود دارد. یکی از برترین عناوین موجود در مجموعه پرسونا شماره 3 آن بود. به نوعی می توان پرسونا 3 را اولین بازی این مجموعه در دنیای مدرن گیمینگ دانست. مکانیک های نو موجود در آن، در حال حاضر هم در بازی های پرسونا وجود دارند. اگر شما الان تصمیم به تجربه پرسونا 3 بگیرید از آن لذت نخواهید برد. به دلیل اینکه با توجه به تکنولوژی قدیمی به کار رفته در آن امکان دارد شما را خسته کند. به همین خاطر این بازی احتیاج به بهبود زیادی به خصوص در زمینه مبارزات دارد. خوشبختانه با عرضه Persona 3: Dancing In Moonlight بسیاری از کاراکترها و منطقه ها از بازی اصلی بازسازی شده اند. با این حال هنوز بازی کامل بازسازی نشده است. البته با عرضه Dancing In Moonlight اندازه زیادی از راه طی شده است.

9. فاینال فانتزی تاکتیکس (Final Fantasy Tactics)

تهیه نماینده: Square Soft / سازنده: Square Soft

سال انتشار: 1997

پلتفرم: پلی استیشن وان

فاینال فانتزی تاکتیکس در ابتدا برای پلی استیشن 1 معرفی گردید. همیشه از این بازی به عنوان یکی از برترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی یاد می نمایند. این بازی از عناصر زیادی در مجموعه فاینال فانتزی استفاده می نماید. نکته مثبت اینجاست که این بازی عناصر را با حالت نقش آفرینی تاکتیکی ادغام می نماید.

ناشر این مجموعه، اسکوئر اینکس (Square Enix) در این مدت بازی نقش آفرینی ژاپنی تاکتیکی نوی معرفی ننموده است. به همین خاطر عرضه این بازسازی می تواند یک تنوع در فرایند عرضه این شرکت باشد. اگر فروش Triangle Strategy خوب باشد، اسکوئر اینکس به احتمال زیاد بازسازی فاینال فانتزی تاکتیکس را در نظر خواهد گرفت. بعلاوه می تواند از موتور مشابه Triangle Strategy استفاده کند.

8. داستان های فانتزیا (Tales of Phantasia)

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: Wolf Team

سال انتشار: 1997

پلتفرم: سوپر نینتندو، پلی استیشن وان

بازی های نقش آفرینی ژاپنی اغلب در زمینه مبارزه به صورت نوبتی هستند. مجموعه داستان های (The Tales of) دقیقا برخلاف این حالت عمل نموده و به خاطر بخش چند نفره خود تحسین شده است. بعلاوه نمونه های بسیاری در این مجموعه ساخته شد که تا بیش از 4 نفر می توانستند هم زمان آن را تجربه نمایند. با این وجود، اولین بازی یعنی داستان های فانتزیا، با هدف بخش تک نفره ساخته شد. به حالتی که هوش مصنوعی در نقش افراد دیگر در گروه فعالیت دارد. سال جاری 25امین سالگرد ساخت بازی داستان های فانتزیا است. حال برترین زمان برای ساخت یک بازسازی از آن است. بعلاوه اگر به اولین نسخه از این مجموعه بخش چند نفره را اضافه نمایند، بسیار عالی خواهد شد.

7. سوپر ماریو نقش آفرینی (Super Mario RPG)

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Square

سال انتشار: 1996

پلتفرم: سوپر نینتندو

بازی سوپر ماریو نقش آفرینی در اصل برای کنسول SNES ساخته شد. این بازی به وسیله نینتندو و اسکوئر اینکس ساخته شد و مانند یک بازی نقش آفرینی ژاپنی عادی بود. تنها تفاوت آن با موارد دیگر استفاده از کرکترهای ماریو است. با وجود محبوبیت آن، سوپر ماریو نقش آفرینی عرضه دوباره محدودی داشت. برای مثال در مدت کوتاهی به عنوان یک SNES Classic در فروشگاه وی (Wii) وجود داشت. ما به تازگی شاهد این موضوع بودیم که نینتندو و اسکوئر اینکس تمایل زیادی برای عرضه دوباره بعضی بازی ها دارند. به همین خاطر امکان دارد که بازسازی سوپر ماریو نقش آفرینی انجام گردد.

6. نماد آتش: شجره نامه جنگ مقدس (Fire Emblem: Genealogy of Holy War)

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Intelligent Systems

سال انتشار: 1996

پلتفرم: سوپر نینتندو

بازی شجره نامه جنگ مقدس چهارمین نمونه از مجموعه نماد آتش است. با وجود اینکه این بازی چندین بار برای کنسول های مختلف مثل وی، وی یو (Wii U) و حتی 3DS عرضه شد، اما این عرضه محدود بود. به این معنا که تنها در ژاپن وجود داشتند و نسخه انگلیسی آن هم وجود ندارد. مجموعه نماد آتش در اوج محبوبیت خود قرار گرفته است و نینتندو هم علاقه به عرضه دوباره بازی های انحصاری ژاپن خود دارد. به دلیل اینکه اخیرا بازی Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light دوباره عرضه شده است. بعلاوه شایعه های زیادی در ساخت یک بازسازی کامل از شجره نامه جنگ مقدس وجود دارد. با یک بازسازی کامل از این بازی، گیمرهای نو هم می توانند از این بازی لذت برده و دستگاه های نو هم می توانند آن را بهینه اجرا نمایند.

5. پرسونا 2: گناه معصوم (Persona 2: Innocent Sin) / پرسونا 2: مجازات ابدی (Persona 2: Eternal Punishment)

تهیه نماینده: Atlus / سازنده: Atlus

سال انتشار: 1999 و 2000

پلتفرم: پلی استیشن وان

پرسونا دو در ابتدا در قالب دو بازی عرضه شد. این بسته شامل پرسونا 2: گناه معصوم (Persona 2: Innocent Sin) و پرسونا 2: مجازات ابدی (Persona 2: Eternal Punishment) بود. این دو بازی در سال های 1999 و 2000 عرضه شدند. بازی گناه معصوم در سال 2011 برای پی اس پی (PSP) بازسازی شد. با این حال دسترسی به آن به شدت سخت بوده و بازسازی مجازات ابدی هم بیرون از ژاپن منتشر نشد. دسترس به سری پرسونا 2 به شدت سخت است. از طرفی این مجموعه به شدت پرطرفدار شده و به این معنا است که افراد بسیاری خواستار این بازی هستند. پس ساخت یک ریمیک از این دو بازی در قابل یک بسته شاید ایده بدی به نظر نرسد! مانند سری داستان های (The Tales of) هم اکنون سالگرد 25 سالگی پرسونا 2 است. به همین خاطر ساخت یک بازسازی و عرضه دوباره آن می تواند این موضوع را جشن بگیرد.

4. کرونو تریگر (Chrono Trigger)

تهیه نماینده: Square / سازنده: Square

سال انتشار: 1995

پلتفرم: سوپر نینتندو

ماشه کرونو به عنوان یکی از برترین نقش آفرینی های ژاپنی دوران 16 بیت و تاریخ به شمار میرود. طراح کاراکتر این بازی آکیرا توریاما (Akira Toriyama) است که در کارهای او طراحی شخصیت سری دراگون بال زی (Dragon Ball Z) وجود دارد. با وجود این کاراکترها و تعداد بسیار مأموریت جانبی جالب و چندین انتهای متفاوت، ماشه کرونو تجربه بی نظیری را در اختیار بازیکنان قرار می داد.

ماشه کرونو برای کنسول SNES منتشر شد. با این حال با بازسازی Dragon Quest XI ما شاهد این موضوع بودیم که کاراکترهای طراحی شده به وسیله توریاما در کنسول های نو بسیار جالب هستند. بازسازی این بازی باعث خواهد شد تا نسل نو گیمرها نیز آن را تجربه نمایند. بعلاوه می توانند به آن محتوای بیشتری اضافه نموده و ماشه کرونو را از آنچه هست بهتر نمایند.

3. نماد آتش: شمشیر متحد نماینده (Fire Emblem: The Binding Blade)

Nintendo / سازنده: Intelligent Systems

سال انتشار: 2002

پلتفرم: گیم بوی ادونس

یکی دیگر از بازی های مجموعه نماد آتش، بازی شمشیر متحد نماینده است. این بازی هم خارج از ژاپن عرضه نشد. نکته جالب اینجاست که شخصیت اصلی این بازی به دلیل وجود در بازی سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros) محبوبیت بسیاری دارد. با این حال بازی اصلی این کاراکتر هرگز خارج از ژاپن عرضه نشد. بازی نماد آتش: شمشیر متحد نماینده، ارتباط بسیاری با نماد آتش: شمشیر آتشین (Fire Emblem: The Blazing Blade) دارد. به همین خاطر امکان دارد که بازسازی موجود شامل هر دو بازی باشد.

2. فاینال فانتزی 6 (Final Fantasy 6)

تهیه نماینده: Square / سازنده: Square

سال انتشار: 1994

پلتفرم: سوپر نینتندو

فاینال فانتزی 7 به تازگی یک بازسازی کامل دریافت کرد. این بازسازی نه تنها به طور کامل از لحاظ گرافیکی این بازی را به روز کرد بلکه تغییراتی هم در گیم پلی آن داد. به اینگونه که افرادی که به سبک نوبتی علاقه ندارند هم می توانند از آن لذت ببرند. بازی فاینال فانتزی 7 را می توان محبوب ترین بازی این مجموعه دانست. با این حال بازی قبلی آن یعنی فاینال فانتزی 6 یکی از برترین بازی های نقش آفرینی تاریخ است. این بازی برای کنسول های بسیاری دوبارزه عرضه شده است ولی یک بازسازی کامل از آن می تواند تجربه آن را برای گیمرهای نو چندین برابر بهتر کند. چیزی مانند بازسازی کامل فاینال فانتزی 7 برای شماره 6 هم احتیاج است.

1. مادر (Mother) / Earthbound

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Ape

سال انتشار: 1989

پلتفرم: نینتندو (NES)

دنباله بازی پرطرفدار زمینی (Earthbound) یعنی بازی مادر هرگز خارج از ژاپن عرضه نشد. با وجود اینکه عرضه دوباره این بازی در کنسول های نو می تواند جالب باشد اما ایدئال ماجرا یک بازسازی کامل از این بازی است. چیزی که به طور کامل از لحاظ بصری بازی را به روز نموده و بخش های زیادی را به آن اضافه نموده باشد. در اصل این بازسازی باعث گردد تا بازی مادر برای کنسول های نو بهینه شده و همه بتوانند آن را تجربه نمایند.

همان طور که در ابتدای متن گفتیم بازی های سبک نقش آفرینی ژاپنی هواداران خاصی دارند. با این حال یکی از تأثیرگذارترین ژانرها در بازی های ویدیویی همین دسته بازی هستند. بسیاری از نوآوری ها نیز در آن صورت گرفته و سابقه بسیار زیادی دارند. حال با بازسازی تعدادی از این بازی ها گیمرهای نو و جوان می توانند نگاهی به تاریخ بازی های ویدیویی داشته و از تجربه سبک قدیمی لذت ببرند.

منبع: Gamerant.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1538

به "بازسازی آپارتمان: 10 بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید بازسازی و دوباره عرضه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: 10 بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید بازسازی و دوباره عرضه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید