کشف مجموعه بزرگی از مجسمه های برنزی در گرمابه ای طبیعی و مجلل در ایتالیا (تور ایتالیا)

به گزارش مجله میهن 128، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، کشف مجموعه بزرگی از مجسمه های برنزی در گرمابه ای طبیعی و مجلل در ایتالیا صورت پذیرفت.

کشف مجموعه بزرگی از مجسمه های برنزی در گرمابه ای طبیعی و مجلل در ایتالیا (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

باستان شناسانی که در ایتالیا مشغول کاوش بودند، بیش از 20 مجسمه برنز باستانی و سالم را در حمام آب گرم واقع در ناحیه توسکانی کشف نموده اند.

این مجسمه ها در جریان کاوش های باستان شناسی پیدا شده که از سال 2019 در میان ویرانه ها و گل و لای های یک گرمابه باستانی شروع شده است.

قدمت 24 مجسمه ای که بخش هایی از آنها در گل فرو رفته بود، به حوالی دو هزار و 300 سال قبل می رسد و باستان شناسان آن را یک اکتشاف استثنائی دانسته اند.

مجسمه یک مرد جوان و مجسمه هایجیا، الهه تندرستی در اساطیر یونان باستان که یک مار به دور دست او پیچیده است، از جمله آثار کشف شده در این مکان بشمار می آید.

کاوشگران بعلاوه مجسمه برنزی آپولون یکی از ایزدان مهم در اساطیر یونان و ساکن المپ را نیز کشف نموده اند.

کارشناسان معتقدند اتروسکی ها این گرمابه ها را در قرن سوم پیش از میلاد در استان سیه نای کنونی واقع در ناحیه توسکانی کشور ایتالیا بنا نموده اند.

باستان شناسان علاوه بر این 24 مجسمه برنزی که پنج مورد از آنها در ابعاد بلندتر از یک متر ساخته شده اند، پنج هزار سکه از جمله حکاکی های اتروسکی و لاتین نیز کشف نموده اند. گمان می رود بازدیدکنندگان از این گرمابه ها به امید اقبال خوب و سلامتی، سکه هایی را درون حمام پرتاب میکردند.

براساس آنالیز اولیه، این 24 مجسمه که گمان می رود به وسیله صنعتگران محلی در فاصله قرن دوم تا اول پیش از میلاد ساخته شده اند، این فرضیه مطرح شده که مجسمه ها و سایر پیشکش های کشف شده در ابتدا به خانواده های اشراف زاده رومی و اتروسکی و حتی امپراتوران رومی تعلق داشته است.

کاوش در این مکان از بهار سال آینده از سر گرفته می گردد و در زمستان پیش رو نیز تحقیقات درباره آثار تاریخی کشف شده ادامه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1770

به "کشف مجموعه بزرگی از مجسمه های برنزی در گرمابه ای طبیعی و مجلل در ایتالیا (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه بزرگی از مجسمه های برنزی در گرمابه ای طبیعی و مجلل در ایتالیا (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید