کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند

به گزارش مجله میهن 128، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پویش سراسری اهدای خون دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور پیوستند.

کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند

به گزارش خبرنگار از ، روز 24 خرداد هر سال مصادف با 14 ژوئن به نام روز دنیای اهدا نمایندگان خون انتخاب شده که علت نامگذاری این روز به مناسبت تولد پروفسور لند اشتاینر کاشف گروه های خون و برنده جایزه نوبل بوده است.

یکشنبه بیست و چهارم خرداد 1400 به مناسبت 24 خرداد روز دنیای اهدا نمایندگان خون، پویش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ داوطلبانه خون و ترغیب دانشجویان برای امر اهدای خون در مراکز اهدای خون برگزار گردید.

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور در مراکز اهدای خون سراسر استان در این پویش شرکت کردند تا با مشارکت و همدلی خود احتیاج حیاتی بیماران به خون و فرآورده های خونی برطرف گردد.

به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پویش سراسری اهدای خون دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مدت دو روز برگزار گردید.

ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون استان کرمان در این زمینه ضمن تبریک روز دنیای اهدا نمایندگان خون گفت: اهدا نمایندگان ایثارگران واقعی هستند که جان انسان های بسکمک را نجات می دهند و در این روز آنچه یادآوری می گردد، نجات جان انسان ها با قطره های خون در تمام دنیا است.

او اضافه نمود: اهمیت این روز به این علت است که علاوه بر فرهنگ سازی و ترغیب همه اقشار جامعه به این اقدام خداپسندانه، موجب انگیزه مضاعف در اهدا نمایندگان گرامی خون به استمرار در این امر حیاتی می گردد.

شکوهی اعلام کرد: اهدای مکرر خون فرد را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی محافظت می نماید و نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه موجب جلوگیری ابتلای آن ها به بیماری ها هم می گردد.

او با اشاره به اینکه تعداد افراد مراجعه نماینده در روز دنیای اهدای خون در کل استان 388 نفر بوده و خونگیری در کل استان 320 نفر که 56 نفر دانشجو بوده اند، اضافه نمود: 25هزار و 200 سی سی خون با کوشش دانشجویان اهدا شد.

او از افرادی که شرایط اهدای خون را دارند خواست تا با مراجعه به مراکز اهدای خون این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان گفت: احتیاج به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و از دانشجویان علوم پزشکی خواست به اسم سفیران و مدافعان حوزه سلامت در نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون، انتقال خون را کمک نمایند.

بعلاوه در این روز اهدانمایندگان با حضور پر شور به طور داوطلبانه خون خود را به بیماران احتیاجمند اهدا کردند.

شعار روز دنیای اهدانمایندگان خون سال جاری (اهدای خون تو تداوم تپش قلب دنیا) است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1376

به "کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانی ها به پویش اهدای خون پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید