کاهش تصادف ها ربطی به کرونا نداشت

به گزارش مجله میهن 128، براساس آخرین آمار پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه19 میزان تصادف های سال گذشته نسبت به سال1397، کاهش 56درصدی داشته است.

کاهش تصادف ها ربطی به کرونا نداشت

خبرنگاران- زهرا بلندی: از سوی دیگر تصادف های جرحی، فوتی و خسارتی فروردین سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 83درصدی را نشان می دهد. کاهش تصادف ها و حتی به صفر رسیدن آن همواره از اهداف همیشگی پلیس راهور است که رسیدن به آن بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست. برای بررسی اقدامات پلیس راهور در این حوزه و عوامل مؤثر در کاهش تصادف ها با سرهنگ فضل الله حسین نیا رئیس اداره راهنمایی و رانندگی منطقه19 گفت وگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

مهم ترین عامل کاهش میزان تصادف های منطقه19 در سال گذشته و ابتدای سال جاری را چه می دانید؟

شناسایی نقاط حادثه خیز منطقه و عوامل مؤثر در بروز تصادف ها یکی از اقدامات مهم پلیس راهور در سال گذشته بود که برای رسیدن به آن طرح هایی همچون نصب 2 دستگاه دوربین چرخشی در نقاط حادثه خیز (جهت شمال به جنوب و جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان، بزرگراه علامه عسگری، شهید هاشمی، شقایق و...) و تقویت گشت های سواره در معابر بزرگراهی برای کنترل رفتار رانندگان انجام شد که در کاهش آمار تصادف ها تأثیر بسزایی داشت. البته با همکاری مدیریت شهری و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه19 اقدامات ایمنی از جمله آسفالت و رفع اختلاف سطح معابر، ترمیم خط کشی ها، نصب یک دستگاه دوربین در بزرگراه شقایق هم انجام شد که در کاهش تصادف ها تأثیرگذار بود.

گروهی کاهش ترافیک و تصادف ها را به ویروس کرونا ربط می دهند. آیا دلیل کاهش تصادف های منطقه متأثر از این موضوع است؟

شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد شهروندان در شهر، در کاهش بار ترافیکی اواخر سال گذشته و فروردین سال جاری تأثیرگذار بوده است، اما نمی توان مدعی شد که کاهش بار ترافیک، کاهش تصادف ها را هم به همراه دارد. ممکن است با خلوت شدن معابر تعداد تصادف های خسارتی تا حدودی کم شود، اما شدت تصادف هایی که در معابر خلوت اتفاق می افتد، به دلیل افزایش سرعت خودروها بیشتر شده و متأسفانه منجر به جرح و گاهی فوت می شود.

تصادف های جرحی و خسارتی فروردین سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته چنددرصد کاهش یافته است؟

تصادف های جرحی و خسارتی فروردین سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته به ترتیب 45 و 31 درصد کاهش یافته است. همچنین تصادف های جرحی، خسارتی و فوتی فروردین سال جاری کاهش 83 درصدی داشته است.

کدام محدوده از منطقه بیشترین تصادف ها را به خود اختصاص داده است؟

بزرگراه شهید تندگویان با داشتن عواملی همچون ورودی و خروجی های زیاد، قرارگیری در محدوده مسکونی و تردد عابران در این محدوده، تجمع و بیتوته معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در حاشیه و نوار میانی بزرگراه، همواره بیشترین تعداد تصادف های خسارتی، جرحی و فوتی منطقه را به خود اختصاص داده است.

برای کاهش تصادف های این بزرگراه، در سال جاری چه برنامه هایی در دست اجرا دارید؟

در تلاش هستیم به عنوان یکی از برنامه های سال جدید با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه19 موضوع کاهش تصادف ها را در شورای عالی ترافیک شهرداری تهران مطرح کنیم و درصورت تأیید، این معبر از حالت بزرگراهی خارج و به خیابان شریانی اصلی تبدیل کنیم. با این اقدام سرعت مجاز از 80کیلومتر در ساعت به 60کیلومتر تغییر می کند و از سایر تجهیزات کاهش سرعت مثل خطوط ویبریشن، کاهنده سرعت و... نیز برای کاهش تخلف ها و تصادف ها استفاده می شود.

به طور کلی مهم ترین دلیل وقوع تصادف های منطقه طی یک سال اخیر چه مواردی بوده است؟

به ترتیب عواملی همچون عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، مهم ترین عوامل وقوع تصادف های منطقه هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 634

به "کاهش تصادف ها ربطی به کرونا نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تصادف ها ربطی به کرونا نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید