کار هایی که در کشور های مختلف بی ادبی به حساب می آید

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران: برای بعضی افراد مسافرت به معنای استراحت کردن و دور شدن از فشار های کاری است، برای بعضی دیگر به معنای تجربه و دیدن چیز های جدید است. در هر حال باید بدانیم که هنگام دیدن کردن از یک مکان جدید، یک فرهنگ جدید، آدم های متفاوت و به طور کلی زندگی متفاوت، چیز هایی هست که نباید انجام دهیم. اگر می خواهیم مهمان های خوبی باشیم، باید با آداب مناسب کشور میزبان آشنا شویم.

کار هایی که در کشور های مختلف بی ادبی به حساب می آید

در روسیه دسته گلی با تعداد گل زوج ندهید

در روسیه و کشور های اروپای شرقی، دادن دسته گل با تعداد زوج توهین آمیز و ناشایست به حساب می آید. عدد زوج فقط در مراسم خاکسپاری داده می گردد، بنابراین اگر نمی خواهید به کسی توهین کنید، دسته گلی با تعداد فرد بدهید.

در چین از ارتباط چشمی پرهیز کنید

در چین، تماس چشمی نشانه بی احترامی است. چینی ها وقتی از کسی عصبانی هستند این کار را می نمایند، بنابراین اگر می خواهید مهمان خوبی باشید، این کار را نکنید.

در تایلند به هیچ وجه به اعضای خانواده سلطنتی بی احترامی نکنید

حتی جوک ساختن درباره آن ها ممکن است شما را دچار دردسر کند. از همه مهمتر، پا گذاشتن پولشان جرم به حساب می آید و با شما مثل یک مجرم رفتار می گردد.

در نروژ درباره رفتن به کلیسا حرف نزنید

در نروز از کسی نپرسید که آیا به کلیسا می رود یا نه. فقط درصد بسیار کمی از جمعیت نروژ به کلیسا می روند، بنابراین اینکه به روی آن ها بیاورید بی ادبی به شمار می آید و بهتر است درباره آن حرف نزنید.

با کفش وارد خانه ها و معابد هندی نشوید

در هند وقتی می خواهید وارد معبد یا خانه کسی شوید باید کفش هایتان را درآورید.

در آلمان تولد کسی را زود تبریک نگویید

آلمانی ها در این مورد خرافاتی هستند، چون معتقدند اگر این کار را کنید همه چیز خراب می گردد. بنابراین در آلمان تولد کسی را پیشاپیش تبریک نگویید، چون آن ها را از بدشانسی می ترسانید.

حیوان خانگی در سنگاپور ممنوع است

این یکی مهم است. بعضی نژاد های سگ خطرناک، مثل پیت بول، آکیتا، توسا و ... در سنگاپور ممنوع هستند. در خصوص سایر نژاد های سگ هم قوانین بسیار بسیار سختگیرانه و حساسی وجود دارد؛ بنابراین اگر می خواهید با سگتان دور جهان سفر کنید، سنگاپور را از فهرست خود حذف کنید.

در آمریکا بی توجه از خیابان رد نشوید

در ایالات متحده رد شدن از خیابان با بی توجهی غیرقانونی است، حتی اگر خیابان کاملا خالی باشد. محتاط باشید تا خودتان را به دردسر نیندازید و از خط عابر پیاده بهره ببرید.

در رستوران های فرانسوی فقط بخشی از غذا را نخورید

فرانسوی ها درست مثل زبانشان به غذا های خود هم افتخار می نمایند؛ بنابراین سفارش فقط یک غذا، از نظرشان بی ادبی است. علاوه بر این، اگر غذا ته ظرفتان بماند، توهین به سرآشپز به حساب می آید، به جای این کار، باید غذا را برگردانید.

در سوئیس اشیای تیز هدیه ندهید

در سوئیس (همچنین آلمان، برزیل و مصر) دادن اشیای تیز به عنوان هدیه کار درستی نیست و به معنای انتها ارتباط یا دوستی است. برای این کار یک سکه را با نوارچسب روی چاقو بچسبانید، بنابراین گیرنده هدیه می تواند سکه را به عنوان پول آن به شما برگرداند.

در شیلی هرگز با دست غذا نخورید

غذا خوردن با دست در مکان های عمومی شیلی بسیار بی ادبی است، حتی سیب زمینی سرخ نموده! نکته مهم دیگری که درباره آداب غذا خوردن در شیلی باید بدانید این است که همواره باید دست های خود را بالای میز نگه دارید و مچ دست ها روی لبه میز باشند.

در ژاپن سمت اشتباه پله برقی نایستید

ژاپن آداب خاصی برای استفاده از پله برقی دارد. اگر نمی خواهید مزاحم مردم محلی شوید، بهتر است در اوزاکا در سمت راست پله برقی بایستید و در توکیو در سمت چپ آن!

منبع: brightside

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 29

به "کار هایی که در کشور های مختلف بی ادبی به حساب می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار هایی که در کشور های مختلف بی ادبی به حساب می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید