بازسازی ویلا: کاخ گلستان بازسازی می گردد

به گزارش مجله میهن 128، آجرفرش ها، کاشی های معقلی دیواره ها، برج غربی بادگیر و بخش هایی از ایوان تخت مرمر کاخ گلستان بازسازی می شوند.

بازسازی ویلا: کاخ گلستان بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مسعود نصرتی مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان گفت:

آجرفرش های ضلع شرقی محوطه کاخ گلستان به علت فرسودگی و ساییدگی تا انتها شهریور و سایر بخش های محوطه کاخ نیز که در برابر عوامل جوی آسیب دیده است تا انتها سال بازسازی می شوند.

وی گفت با توجه به آسیب های کاشی های فیروزه های برج غربی عمارت بادگیر در طوفان های سال گذشته، این کاشی ها در قالب بازسازی برج غربی عمارت بادگیر تا اواخر تیر به انتها می رسد و برای حفاظت بیشتر این عمارت، 3 برج دیگر آن نیز تا انتها سال بازسازی می شوند.

نصرتی با اشاره به بازسازی نقاشی های دیواری اتاق های گوشواره شرقی و غربی و ایوان عمارت گفت:

بازسازی کاشیکاری های طاق نماهای ضلع جنوب محوطه کاخ و مستندسازی این کاشی ها نیز اجرا شده و پس از شناسایی و آنالیز کاشی هایی که بر اثر رطوبت هوا آسیب دیده اند، تا انتها سال بازسازی می شوند.

به گفته وی، این کاشی ها و کاشی های معقلی دیواره ها در کارگاه کاشی کاخ گلستان که در زیر عمارت شمس العماره فعال است، در دست بازسازی هستند.

او در انتها گفت که بازسازی آینه کاری های ایوان تخت مرمر، اُرسی ها و درِ خاتم کاری شده متعلق به دوره زندیه نیز تا یک ماه دیگر شروع می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1529

به "بازسازی ویلا: کاخ گلستان بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: کاخ گلستان بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید