چهار میلیارد تومان هزینه آماده سازی موزه دوران اسلامی شد

به گزارش مجله میهن 128، بهنام رضایی درباره آماده سازی موزه دوران اسلامی تا هفته دولت که پیش از این بارها توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی وعده داده شده بود به خبرنگاران گفت: کارهای آماده سازی موزه دوران اسلامی در مراحل پایانی است و در هفته دولت افتتاح می گردد.

چهار میلیارد تومان هزینه آماده سازی موزه دوران اسلامی شد

وی درباره اینکه بارها اعلام شده این موزه به مناسبت های مختلف افتتاح می گردد، اما این اقدام رخ نداده گفت: من درباره وعده های افتتاح قبلی اطلاعی ندارم به ما هم این تاریخ ها را اعلام می کردند ولی پروژه در حد افتتاح نبود اما اکنون شرایط افتتاح آماده شده است.

مدیر فنی و مدیر پروژه آماده سازی موزه دوران اسلامی با بیان اینکه از زمان آماده سازی این موزه، چهار میلیارد تومان هزینه کردیم گفت: نمی دانم تا قبل از اینکه این پروژه به دست من برسد چقدر در این موزه هزینه نموده اند.

وی گفت: از سال گذشته که مشاوری برای آماده سازی موزه انتخاب کردیم، دو تاریخ را برای افتتاح آن پیشنهاد دادیم که یکی هفته دولت بود و دیگری هفته گردشگری. به هر حال کارهای آماده سازی این موزه چندین سال خوابیده بود. کار موزه ای باید کار شکیلی باشد چون ساز و کار آن با ساختمان های معمولی متفاوت است. اکنون در مرحله نظافت آخر، نصب ویترین ها و چیدمان شی داخل ویترین هستیم و تا هفت روز آینده به مرحله ای می رسیم که اشیای تاریخی در ویترین ها قابل دیدن است.

وی درباره اینکه چقدر ساختمان و چیدمان داخلی آن نسبت به 10 سال گذشته تغییر نموده است، گفت: تغییری در ساختمان نداشتیم اما مبلمان قدیمی را تغییر دادیم. سیستم مبلمان موزه به روز شده است؛ وگرنه معماری قبلی باقی مانده است. دکوراسیون داخلی نیز به سبک موزه طراحی شد. حداقل یک سال و دو ماه است که به صورت متمرکز روی این پروژه کار می کنیم. نیروهای انسانی ما دو شیفته کار نموده اند.

ساخت موزه دوران اسلامی با انگیزه انجام فعالیتهای گوناگون فرهنگی در سال 1323 در محوطه موزه ملی ایران شروع شد و با وقفه های متعدد انتها در سال 1329 معماری آن انتها یافت و لیکن انجام مراحل تکمیلی آن به سالهای بعد موکول شد. در دولت نهم و دهم هزینه های بسیار زیادی در این موزه برای راه اندازی خرج شد ولی هیچ کدام منفعتی برای موزه نداشت. قرار بود این موزه چند هفته ای تعطیل باشد تا کارهای آماده سازی و مرمت آن انجام گردد اما این تعطیلی 8 سال طول کشید. در دولت یازدهم نیز بارها وعده افتتاح آن داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 442

به "چهار میلیارد تومان هزینه آماده سازی موزه دوران اسلامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار میلیارد تومان هزینه آماده سازی موزه دوران اسلامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید