چالش عظیم طراحی اولین BMW M3 هیبریدی

به گزارش مجله میهن 128، نسل جدید BMW M3 و M4 دارای موتور سه لیتری شش سیلندر خطی با کد پیشرانه S58 هستند. این موتور قبلا در مدل های BMW X4M و X3M استفاده شده است و به نوعی تکامل یافته نسل قبل محسوب می گردد و این مسأله جای هرگونه بحث درباره الکتریکی شدن نسل جدید این خودرو را از بین می برد.

چالش عظیم طراحی اولین BMW M3 هیبریدی

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مارکوس فلش، رئیس بخش BMW M، در صحبتی با مطبوعات استرالیا درباره خودروهای BMW اظهاراتی داشته است. او گفته است اگرچه مدل های هیبریدی در خط فراوری هستند ولی تنها به این سیستم بسنده نخواهیم کرد.

این برند تمایل به فراوری خودروی M3 و M4 با گیربکس دستی سنتی دارد که این موضوع باعث شده است تا تمام شایعه ها برای فراوری این خودرو با سیستم هیبریدی نادرست از آب در بیاید.

او همچنین می گوید: این تغییر برای من بسیار حائز اهمیت بود. فراوری این خودرو با سیستم هیبریدی می توانست خیلی سخت باشد. همه چیز باید به دقت محاسبه گردد از جمله نحوه کنترل وزن، نحوه استفاده از امکان چند پیشرانه و چگونگی اطمینان از مطابقت دینامیک های جانبی با BMW تیپ M. بدون در نظر دریافت این نکات، الکتریکی شدن خودرو امکان پذیر نیست.

مدل های ویژه برای بازارهای خاص

البته این تغییر در بازار استرالیا و اقیانوسیه بحث می گردد. مدل های کامپیتیشن دارای جعبه دنده 8سرعته ZF نسخه اتوماتیک تورک کانورتر هستند.

یک مدل تورینگ از BMW M3 و یک مدل کانورتیبل از BMW M4 در حال ساخت هستند که هر دو نسخه از سیستم چهارچرخ محرک XDrive بهره می برند.

فلش تأکید نموده است که مدل های گوناگون M پرفومنس از مدل تمام الکتریکی BMW i4 هم در دست فراوری هستند.

مدل های الکتریکی BMW سری M به بازار می آیند

رئیس بخش M POWER کمپانیBMW می گوید: سال آینده اولین ماشین الکتریکی سری M براساس مدل الکتریکی BMW i4 ارائه خواهد شد. علاوه بر این ما در حال کار کردن روی خودروهای الکتریکی هیبرید با عملکرد بالا و متوسط هستیم اما برای رونمایی آن موقع بیشتری لازم داریم. درباره تکنولوژی باتری الکتریکی با عملکرد بالا، هنوز احتیاجمند مقداری زمان برای آماده سازی و استفاده از آن در یک خودروی با عملکرد بالا مانند M3 و M4 هستیم. این کار به مقداری زمان احتیاج دارد و در حال کار کردن روی آن هستیم.

این موضوع تنها به خروجی برق و عملکرد زمانی مربوط نمی گردد. بنابراین، سؤالی که برای ما پیش می آید این است که چه زمانی می توانیم قدرت سیستم هایی که در شرکت، در حال توسعه هستند را ترکیب و وارد یک مدل BMW M کنیم؟

این موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم اما قبل از آن بزرگترین سؤالی که مطرح می گردد و باید پاسخی برای آن داشته باشیم این است که چگونه وزن یک خودرو دارای باتری الکتریکی را کنترل کنیم و در عین حال خودرویی با سبک خاص M ارائه دهیم؟

منبع: AUTOCAR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 809

به "چالش عظیم طراحی اولین BMW M3 هیبریدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش عظیم طراحی اولین BMW M3 هیبریدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید