پخش مستند گاروا، نیایش نیاکان از شبکه مستند سیما

به گزارش مجله میهن 128، کامران رضایی در تبادل نظر با خبرنگاران، از پخش مستندگاروا، نیایش نیاکان فراوری انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در شبکه مستند سیما خبرداد.

پخش مستند گاروا، نیایش نیاکان از شبکه مستند سیما

وی اضافه کرد: مراحل تدوین و صداگذاری این مستند در محل انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه به سرانجام رسیده و هم اکنون آماده پخش از شبکه مستند است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه توضیح داد: این اثر یکی از 5 فیلم تعهد شده سینمای جوان استان در قراردادی با شبکه مستند سیما است که به مرحله اجرا و پخش رسیده است.

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با شبکه مستند سیما بست قرار شد این انجمن 5 فیلم با موضوع معرفی جاذبه های بومی و گردشگری برای این شبکه فراوری کند که خوشبختانه با فیلم مستند گاروا، نیایش نیاکان تا کنون سه اثر آن فراوری شده است.

رضایی به فراوری و اتمام ساخت دو اثر دیگر نیز به عناوین راز سنگ و سروینطی یک ماه اخیر و توسط سینماگران این انجمن اشاره نمود و گفت: با فراوری مستند گاروا، نیایش نیاکان تنها دو فیلم از تعهد انجمن باقی مانده که آن هم در مرحله ساخت و فراوری است.

وی در مورد جزئیات این اثر مستند نیز توضیح داد: گاروا، نیایش نیاکان هفتمین فیلم ساخته شده توسط لطیف فتاحی فیلمساز با سابقه دفتر انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: گاروا رسمی باستانی است که بر اساس پژوهش های انجام شده ریشه در آیین میترا دارد و در واقع مراسمی است که پیشینیان در هنگام خشکسالی با همکاری یکدیگر اجرا می کردند تا آسمان به رحم آمده و ببارد.

وی با بیان اینکه این مستند طی دو ماه تحقیق میدانی و یک هفته تصویربرداری در روستاهای اطراف هرسین فراوری شده است، اضافه کرد: فتاحی با مصاحبه با افراد مسن این آیین را در فیلم خود بازسازی نموده و به تصویر کشیده است.

رضایی در مورد عوامل این فیلم نیز گفت: اصغر لایی تصویربرداری و سرمد شیری صدابرداری این کار را به عهده داشتند، هم چنین انجمن سینمای جوان استان به عنوان مجری طرح و شبکه مستند سیما به عنوان تهیه نماینده آن ایفای نقش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 451

به "پخش مستند گاروا، نیایش نیاکان از شبکه مستند سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش مستند گاروا، نیایش نیاکان از شبکه مستند سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید