وزیرخارجه قطر: از موضع ولیعهد سعودی در قبال ایران استقبال می کنیم

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در یک پیغام توئیتری با استقبال و حمایت از صحبت های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره تمایل ریاض به برقراری روابط حسنه با ایران نوشت: عمل به منشور سازمان ملل متحد و احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور آنها از مبانی اصلی کشورهای متمدن و سوپاپ اطمینان برای حفظ امنیت و صلح در منطقه و دنیا است.

وزیرخارجه قطر: از موضع ولیعهد سعودی در قبال ایران استقبال می کنیم

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه این پیغام نوشت: ما از درخواست ولیعهد سعودی برای سیاست خارجی مبتنی بر (رعایت) حُسن همجواری و تبادل نظر، از جمله با ایران، حمایت می کنیم.

لازم به ذکر است، بن سلمان روز گذشته در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی العربیه ایران را یک کشور همسایه خواند و گفت که ریاض خواستار روابط خوب و متمایز با تهران است.

ولیعهد سعودی در عین حال مدعی رفتارهای منفی از سوی ایران شد و اضافه نمود: مشکل ما رفتار منفی ایران است و ما در حال کار با شرکای خود در دنیا برای یافتن راه چاره هستیم تا این مسائل را پشت سر بگذاریم و روابطی خوب به سودِ همگان داشته باشیم.

بن سلمان در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: نمی خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه می خواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و دنیا به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1263

به "وزیرخارجه قطر: از موضع ولیعهد سعودی در قبال ایران استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه قطر: از موضع ولیعهد سعودی در قبال ایران استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید