نگاهی به آداب و رسوم ایرانیان درباره مرگ و تدفین در ایران باستان

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، ماهنامه سرزمین من یک نشریه تخصصی در حوزه های گردشگری، طبیعت، محیط زیست و میراث فرهنگی است که در جدیدترین شماره خود به معرفی جاذبه های گردشگری رشت می پردازد. شماره 134 این ماهنامه ویژه شهریور 1400 در 84 صفحه گلاسه و با پرداختن به موضوعات سفر، گردشگری، محیط زیست و میراث فرهنگی به سردبیری علی رزاقی بهار منتشر شد.

نگاهی به آداب و رسوم ایرانیان درباره مرگ و تدفین در ایران باستان

در پرونده اصلی این شماره نویسندگان این ماهنامه نگاهی به کاریزهای ایران داشته اند که این مطلب با تیتر شاهکار مهندسی آب در ایران باستان منتشر شده است. سرمقاله شماره 134 به قلم مرجان حاجی رحیمی از روزنامه نگاران باسابقه حوزه میراث فرهنگی است.

وی درباره اهمیت اسناد تاریخی نوشته است: چرا اسناد تاریخی اهمیت دارد؟ نخستین آن؛ جنبه تاریخی و پژوهش است. اگر اسناد تاریخی موجود باشد می توان سابقه و تاریخچه هرچیزی را به راحتی به دست آورد. اگر اسناد تاریخی موجود نباشند گویی در مسیری سیاه و تاریک قدم برمی داریم و مدام چرخ را از ابتدا اختراع می کنیم. اگر بدانیم در گذشته چه اتفاقی برای آنچه ما امروز می خواهیم به آن بپردازیم، اتفاق افتاده، به طور حتم اشتباهات گذشته را تکرار نمی کنیم.

علی نکوئی، ایران شناس در مطلبی نگاهی به آداب و رسوم ایرانیان درباره مرگ و تدفین در ایران باستان داشته است. یادنامه زنده یاد پرفسور پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران به قلم سردبیر این نشریه منتشر شده است. نویسندگان سرزمین من گشت و گذاری در بازار کرمانشاه داشته اند. بعلاوه از قدیمی ترین پل ساخته شده روی زاینده رود که متعلق به دوران ساسانیان است، مطالبی نوشته اند.

در بخش جهانگردی به راهنمای اقامت در ریوکان (مسافرخانه های سنتی ژاپن) پرداخته شده است. در ادامه بخش ششم معرفی روستاهای گردشگری ایران با معرفی روستاهای تنگ براق اقلید و... تحت اسم روستاگردی به چاپ رسیده است. در بخش راهنمای گردشگری این شماره با بهمن بابازاده درباره گیلان گفت وگویی صورت گرفته و در ادامه هم نگاهی به تاریخچه ورود و زندگی غزال ایرانی در جزیره کیش شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1396

به "نگاهی به آداب و رسوم ایرانیان درباره مرگ و تدفین در ایران باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آداب و رسوم ایرانیان درباره مرگ و تدفین در ایران باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید