نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از 3 طبقه

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران: معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از ضرورت نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از سه طبقه اطلاع داد.

نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از 3 طبقه

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محمدحسن واحدی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت تامین و توزیع آب شرب شهر مشهد با بیان اینکه مسئولیت تدوین طرح کوتاه مدت مدیریت آب شرب مشهد با آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب مشهد و استان است اظهار کرد: این طرح پس از تدوین برای تصویب در ستاد تامین آب مشهد مورد آنالیز قرار گرفته و سپس در صورت احتیاج در شورای مدیریت بحران استان نیز آنالیز، مصوب و ابلاغ می گردد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این طرح ابتدا باید زمینه سازی های لازم درباره آمادگی اذهان مردم و فرهنگ سازی جهت مصرف بهینه آب اجرا شده و از ابتدای سال 93 در صورت بروز بحران اجرایی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه به آنالیز طرح شهرداری مشهد در رابطه با بهینه سازی آب فضای سبز شهری پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز مشهد 11 متر مربع است که باید در افق 1404 به 15 متر مربع برای هر نفر برسد.

واحدی در راستای توسعه سرانه فضای سبز شهری بر لزوم استفاده از تصفیه خانه های لوکال، تصفیه فاضلاب خام و اولویت بندی استفاده از پساب های تصفیه شده تاکید نمود تا با آزادسازی چاه های مربوطه زمینه استفاده در بحران فراهم گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی درباره اقدامات لازم به منظور اجرایی شدن آبیاری فضای سبز شهری با آب غیرشرب، اظهار داشت: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار، اجرایی شدن شبکه مستقل آبیاری فضای سبز، استفاده از آب های جاری و بارندگی ها، استفاده از سیستم گردش آب در پارک ها و استفاده از آب چاه های آلوده از مهم ترین این اقدامات است.

وی گفت: با تشکیل کمیته فضای سبز با عضویت شهرداری مشهد زمینه استفاده از آب چاه فرمانداری درباره آبیاری فضای سبز شهری فراهم می گردد.

واحدی از صدور مجوزهای لازم در زمینه بهره برداری از 20 حلقه چاه به منظور تامین آب شرب مورد احتیاج شهر مشهد اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین در این راستا باید طرح های اجرایی به منظور استفاده مناسب از پساب ها تدوین و اجرا گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ارسال گزارش شناسایی چاه های غیرمجاز دشت مشهد توسط آب منطقه ای به فرمانداری گفت: در صورت احتیاج فرمانداری مشهد در جهت مقابله با متخلفان ملزم به ارسال این پرونده به شورای تامین شهرستان می باشد تا تصمیم گیری صورت گیرد.

واحدی با بیان این که تیمی متشکل از نمایندگانی از آب منطقه ای و آب و فاضلاب مشهد و استان مسئول تدوین طرحی به منظور کاهش میزان سرانه مصرف آب مشهد است، اظهار کرد: همچنین زمینه های لازم به منظور اجرایی شدن سیاست های انقباضی در راستای مقابله با مشترکان پر مصرف توسط آب و فاضلاب مشهد فراهم می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از سه طبقه تاکید و اظهار داشت: با این روش می توان در صورت جیره بندی و بروز بحران، آب مورد احتیاج مردم را تامین کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 485

به "نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از 3 طبقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب مخازن ذخیره آب در مجتمع های مسکونی بیش از 3 طبقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید