نانوپوشش ایرانی از نمای ساختمان ها محافظت می نماید

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، این نانوپوشش ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می گردد. محصولی که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فراوری رسیده است.

نانوپوشش ایرانی از نمای ساختمان ها محافظت می نماید

ضد شوره کردن سطح، زنده کردن سطوح سنگی تیره، کلیه دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، صنایع ساختمانی و سازه های عمرانی، اماکن عمومی از جمله مدارس و مساجد، آثار باستانی، پیمانکاران ساختمان و شهرداری و کلیه شرکت های با زمینه کار بهینه سازی مصرف انرژی مهم ترین مزایای استفاده از این محصول بومی است. ایجاد پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر شده و زاویه تماس آی با سطح را افزایش می­دهد. این اثر در خصوص محصول مورد نظر بصورت زیر است.

جذب آب به وسیله انواع مصالح ساختمانی می تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد. با توجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تاثیر بر ظاهر مصالح و سازه از جمله این عیوب بشمار می رود.

ایجاد پوشش های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از حد آب روی سطح آن ها کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آن ها خواهد داشت. این اثرات در خصوص سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز نموده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می نماید. اخیرا ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این حوزه توسعه قابل توجهی یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1759

به "نانوپوشش ایرانی از نمای ساختمان ها محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپوشش ایرانی از نمای ساختمان ها محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید