میکاییلی: راه برای مربیان سازنده باز شده است، هاشم زاده: با وزن کم کردن مخالفم

به گزارش مجله میهن 128، روح اله میکائیلی گفت: فدراسیون کشتی راه را برای مربیان سازنده باز نموده است.

میکاییلی: راه برای مربیان سازنده باز شده است، هاشم زاده: با وزن کم کردن مخالفم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، روح اله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در گفت و گو با سایت فدراسیون کشتی در خصوص برنامه های آینده این تیم گفت: در حال حاضر منتظر این هستیم که اتحادیه جهانی کشتی تقویم فنی خود را اعلام کند و فدراسیون نیز بر اساس آن برنامه هایش را به هیأت های کشتی اعلام کند.

وی ادامه داد: اولین برنامه ما برگزاری مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که امیدوارم شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا هرچه زودتر به حالت عادی بازگردد تا ما نیز بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.

میکائیلی در خصوص اینکه بعنوان یک مربی سازنده، راهنمایی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را برعهده گرفته است، گفت: این کار فدراسیون بسیار خوب و ارزشمند است. این حرفم نه به خاطر من نوعی است، بلکه بعنوان کسی که در یک باشگاه مربی هستم و تمرین می دهم، این شانس را پیدا کردم که بعنوان سرمربی انتخاب شوم و این یک دیدگاه نو و جدید است.

وی اضافه نمود: مربیان سازنده دیگر باشگاه ها نیز از انتخاب من اعلام خرسندی کردند و از این موضوع که امکان این را دارند که یک روزی بتوانند سرمربی تیم ملی شوند خوشحالند. بهرحال راه برای مربیانی که در باشگاه ها زحمت می کشند باز شده است و این باعث شده که قوی تر به کار خود ادامه دهند.

عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه حضور در تیم ملی به کارش در سازندگی لطمه نمی زند، توضیح داد: مربی سازنده باید سازندگی کند و این باعث نمی گردد که اینکار را کنار بگذارم. 12 سال است که مربیگری می کنم و کار و حرفه ای جز مربگیری ندارم. یک زمانی کشتی می گرفتم و از روزی که کشتی را کنار گذاشتم بعنوان مربی مشغول به کار شدم. زمانی که در اردوها حضور ندارم، قطعا به باشگاه خود می روم و کار مربیگری را ادامه می دهم.

وی ادامه داد: در این مدت نیز که بعنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم هر روز صبح و بعد از ظهر در کوه و دشت با نونهالان و نوجوانان کار می کنم و دلیل نمی گردد که کشتی را در قم رها کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در خصوص نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: به نظرم در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان باید از برگزاری اردوهای بلند مدت اجتناب کرد و بهتر است اردوها مقطعی و کوتاه مدت باشد. این کار باعث این می گردد که کشتی گیران بتوانند تمام انرژی و توان خود را در رده سنی بزرگسالان به کار گیرند. امیدوارم که این اتفاق بیافتد تا ما نیز بتوانیم در باشگاه ها نیز حضور بیشتری داشته باشیم.

میکائیلی اضافه نمود: البته اردوهای بلند مدت برای یک سری از کشورها مانند آذربایجان که کشتی گیر زیادی ندارند و سعی می نمایند در اردوها کشتی گیران را بسازند شاید کارساز باشد اما به نظرم فدراسیون کشتی به دنبال تقویت باشگاه ها است و کشتی گیر در باشگاه است که ساخته می گردد و پس از آن به تیم ملی راه پیدا می نماید. برگزاری اردوهای تیم های ملی نیز باید جایی برای رفع کردن اشکالات و نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت کشتی گیران باشد و تیم های ملی جای سازندگی نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای بلند مدت و متعدد بسیار هزینه بر است گفت: برگزاری اردوها باید توجیه پذیر و هدفمند باشد و طوری نباشد که کشتی گیر از درس و زندگی خود بیافتد. اگر یک کشتی گیر در باشگاه خود تمرین کند هم به درس و هم به زندگی خود می رسد، بهتر است هزینه ها طوری مدیریت کنیم که بتوانیم کشتی گیران را به تورنمنت ها اعزام کنیم یا اینکه به باشگاه ها و هیأت ها توجه گردد تا امر پشتوانه سازی در استان ها به نحو بهتری انجام گردد.

وی در خاتمه اعلام کرد: از مسئولان فدراسیون کشتی که به من بعنوان یک مربی سازنده اعتماد کردند تشکر می کنم و تمام تلاشم را می کنم که پاسخ خوبی به اعتماد این عزیزان بدهم.

مسعود هاشم زاده: منتظر اعلام برنامه ها از سوی فدراسیون کشتی هستیم

مسعود هاشم زاده سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با بیان این مطلب اضافه نمود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان به حالت تعلیق درآمد و هم اکنون منتظر آن هستیم که فدراسیون برنامه های خود را اعلام کند تا طبق آن برنامه ما نیز برنامه های خود را اجرا کنیم.

وی اضافه نمود: البته فدراسیون نیز منتظر اعلام تقویم فنی از سوی اتحادیه جهانی کشتی است و همه چیز بستگی به آن دارد و باید ببینیم که مجوز فعالیت مجدد رشته کشتی نیز چه موقع از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، صادر خواهد شد.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و نقره بازی های آسیایی با اشاره به اینکه در شهر میانه به کار مربیگری کشتی مشغول است گفت: چندین سال است که بعنوان مربی در خدمت کشتی گیران نونهالان و نوجوان هستم و از اینکه فدراسیون کشتی دیدگاه مثبتی به مربیان فعال در باشگاه ها دارد خوشحالم.

هاشم زاده در خصوص اینکه در رده سنی نوجوانان چه مسائلی را مدنظر قرار خواهد داد گفت: ابتدا بگویم که با وزن کم کردن و برگزاری اردوهای بلند مدت مخالف هستم زیرا اینکار انگیزه و انرژی را از نوجوان می گیرد و باعث می گردد که نتواند در رده های بالاتر عملکرد خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در رده سنی نوجوانان باید بر روی کار فنی و آموزش تمرکز کرد، ضمن اینکه با بدنسازی مناسب و انجام سایر تمرینات کشتی گیران را در یک آمادگی نسبی نگه داشت. البته دریافت نتیجه نیز یکی دیگر از اولویت های ما است اما نباید همه چیز را فدای آن کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در خصوص نحوه همکاری اش با فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون نظرش این است که هم بتوانیم در اردوهای تیم های ملی حضور داشته باشیم و هم اینکه در باشگاه خود نیز فعال باشیم و اگر اردوهای تیم های ملی به صورت مقطعی و کوتاه مدت برگزار گردد، فرصت انجام هر دوکار را خواهیم داشت.

وی در خاتمه گفت: از اعتمادی که فدراسیون کشتی به من نموده متشکرم و امیدوارم بتوانم با یک عملکرد خوب و کسب نتایج مطلوب جواب اعتماد آن ها را بدهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 662

به "میکاییلی: راه برای مربیان سازنده باز شده است، هاشم زاده: با وزن کم کردن مخالفم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکاییلی: راه برای مربیان سازنده باز شده است، هاشم زاده: با وزن کم کردن مخالفم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید