مصوبه کمیسیون صنایع مجلس درباره نحوه قیمت گذاری خودرو

به گزارش مجله میهن 128، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

مصوبه کمیسیون صنایع مجلس درباره نحوه قیمت گذاری خودرو

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه 29 فروردین) این کمیسیون، گفت: در این جلسه آنالیز طرح ساماندهی بازار خودرو ارجاعی از شورای نگهبان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون مقرر شد در شرایطی که بازار خودرو با عدم تعادل روبرو و تقاضا برای انواع خودرو بنا به تشخیص شورای رقابت بیشتر از عرضه آن ها باشد، خودروسازان باید خودرو های تعیین شده توسط شورای رقابت را فقط به وسیله بورس کالا عرضه کند.

نماینده فسا در مجلس اضافه کرد: قیمت پایه عرضه خودرو در بورس در این پیشنهاد توسط شورای رقابت تعیین می گردد؛ شورای رقابت مکلف است قیمت مبنا مورد استفاده در قیمت گذاری نهایی خودرو های مشمول این ماده را مستقیما بر مبنای محاسبه قیمت تمام شده در همان سال، با لحاظ هزینه های تحقیق و توسعه، هزینه های اقتصادی موضوع تبصره 2 ماده (9 مکرر) و هزینه های اقتصادی فراوری با تایید حسابرس رسمی در قیمت تمام شده اعمال و تصویب کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مابه التفاوت حاصله از قیمت مصوب شورای رقابت و فروش خودرو ها در بورس کالا، به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و در اختیار ستاد نهضت قطعه سازی متشکل از یک عضو نماینده وزارت صمت، یک عضو نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری، یک عضو نماینده شورای رقابت، یک عضو نماینده شورای عالی عتف و یک عضو انجمن قطعه سازان قرار می گیرد.

فیروزی توضیح داد: 30 درصد از منابع مذکور برای توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت خرید داخل و جایگزینی خودرو های فرسوده و 70 درصد باقی مانده بصورت تسهیلات قرض الحسنه با ترتیب اولویت طرح های افزایش شمارگان فراوری خودرو های مشمول این ماده، اعطای مشوق های صادراتی، طرح های اعلامی خودروسازان به منظور کاهش وابستگی به واردات قطعات خودرو صرف می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1206

به "مصوبه کمیسیون صنایع مجلس درباره نحوه قیمت گذاری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه کمیسیون صنایع مجلس درباره نحوه قیمت گذاری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید