فعالیت هیئت علمی تربیت مدرس به سمت مسئولیت های اجتماعی جهت دهی می گردد

به گزارش مجله میهن 128، مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس گفت: هدف اصلی، جهت دهی فعالیت های اعضای هیئت علمی دانشکده ها به سمت مسئولیت های اجتماعی در راستای نیل به دانشگاه نسل چهارم است.

فعالیت هیئت علمی تربیت مدرس به سمت مسئولیت های اجتماعی جهت دهی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نهاوندی مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس در نشست آنالیز عملکرد دانشکده های این دانشگاه گزارش عملکردی ارائه داد و گفت: از سال 1399 وزارت علوم فعالیت های دانشگاه را در مسئولیت های اجتماعی، رصد می نماید و از این به بعد ارزیابی عملکرد دانشگاه ها بر اساس شاخص های اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس حرکت به سوی ایفای نقشی فعال در حل مسایل جامعه و پاسخگویی به احتیاجها، توجه بیشتر به احتیاج های جامعه در برنامه درسی و راهنمایی برنامه پژوهشی به سمت برطرف احتیاج های واقعی جامعه، توجه بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه به اهداف توسعه پایدار (یعنی توجه به فقر، گرسنگی، سلامتی وتندرستی، آموزش، برابری جنسیتی، آب تمیز، انرژی پاک و مقرون به صرفه، شغل شایسته و رشد مالی، صنعت، کاهش نابرابری ها، جوامع و شهر های پایدار، فراوری و مصرف با مسئولیت، اقدامات اقلیمی، اکوسیستم های آبی، اکوسیستم های زمینی، صلح و عدالت (را از اهداف ارزیابی دانشکده ها بر مبنای شاخص های اثرات اجتماعی عنوان نمود.

وی با اشاره به شاخص های ارزیابی دانشکده ها بیان نمود: بر این اساس، فعالیت های بالقوه دانشکده ها بر اساس اهداف توسعه پایدار (SDGs) در نظام رتبه بندی THE و مسئولیت های اجتماعی ابلاغ شده از وزارت علوم استخراج شده است. فعالیت ها در پنج دسته کلی تحقیقات اجرا شده، مشارکت در سیاستگذاری در سطح محلی منطقه ای و بین المللی، برگزاری دوره های آموزشی با هدف انتقال دانش به جامعه، ایجاد استارت آپ یا شرکت های دانش بنیان و همکاری با سازمان ها تعریف شده است. در این راستا باید فعالیت های پژوهشی اساتید با توجه به احتیاج های جامعه و مردم انجام گردد و اهداف مطرح شده مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید نمود: پردیس ها و دانشکدها، شاخص های اعلام شده را مد نظر قرار دهند، زیرا این شاخص ها در ارزیابی و رصد دانشگاه و نیز رتبه بندی بین المللی و ارزیابی در حوزه مدیریت سبز، موثر خواهند بود و ضروری است در اقدامات اجرایی، آموزشی و تحقیقاتی اساتید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1209

به "فعالیت هیئت علمی تربیت مدرس به سمت مسئولیت های اجتماعی جهت دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت هیئت علمی تربیت مدرس به سمت مسئولیت های اجتماعی جهت دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید