جایگاه های خودرو از توالت هم آلوده تر هستند!

به گزارش مجله میهن 128، یک تحقیقات نو نشان می دهد، درون خودروی شما میکروب های بیش تری نسبت به توالت معمولی وجود دارد.

جایگاه های خودرو از توالت هم آلوده تر هستند!

خبرنگاران - شاید درک این مسئله که چرا دستشویی ها محل تجمع میکروب هستند، ساده باشد اما باید بگوییم مسئله در مورد خودرو ها ممکن است حتی بدتر از این باشد.

یک پژوهش نو نشان می دهد، خودرو ها می توانند میزبان میکروب های بیشتری در مقایسه با جایگاه توالت باشند.

خودرو ها نه تنها از بیرون کثیف هستند و حتی هوای بیرونی را با انتشار گاز دی اکسید کربن آلوده می سازند، بلکه آن ها از داخل نیز بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می گردد، کثیف هستند.

طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آستون در بیرمنگام انگلیس، داخل خودرو ها می تواند میزبان سطوح بالاتری از میکروب ها در مقایسه با جایگاه توالت ها باشند.

محققان انگلیسی در این پژوهش نمونه هایی را از داخل 5 خودروی کار نموده جمع آوری نموده و آن را با نمونه های گرفته شده از دو دستشویی مقایسه کردند. پس از این آزمایش، معین شد در بیشتر موارد، سطوح بالایی از باکتری در خودرو ها مشاهده شد که با مقدار باکتری در دستشویی ها برابری می کرد و یا حتی از آلودگی باکتریایی یافت شده در توالت ها نیز بیشتر بود.

در این تحقیق معین شد، بیشترین مقدار تجمع باکتری در صندوق عقب خودرو وجود دارد. پس از آن بیشترین مقدار تجمع باکتری ها در جایگاه راننده، دسته دنده ماشین، جایگاه عقب و داشبورد قرار داشت.

در میان تمامی مناطقی که محققان مورد آزمایش قرار دادند، فرمان خودرو دارای کمترین مقدار باکتری بود. آنها می گویند این مسئله احتمالا به این علت است که مردم در طول همه گیری کرونا نسبت به قبل از آن، بیشتر از ضد عفونی کننده استفاده نموده اند.

منبع: دویچه وله

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1639

به "جایگاه های خودرو از توالت هم آلوده تر هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه های خودرو از توالت هم آلوده تر هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید