شهرداری با تمام ظرفیت در خدمت توسعه گردشگری زنجان است

به گزارش مجله میهن 128، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، شهرداری با تمام ظرفیت در خدمت توسعه گردشگری زنجان است.

شهرداری با تمام ظرفیت در خدمت توسعه گردشگری زنجان است

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه دیگ های جشنواره آش ایرانی نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است، گفت: زنجان همانطور که شهر شور و شعور حسینی است، شهر شور و نشاط است.

شهردار زنجان اضافه نمود: شهرداری زنجان اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره آش ایرانی را انجام می دهد و فضاسازی و زیباسازی محوطه و محیط جشنواره از اقدامات شهرداری زنجان است و در طول برگزاری این جشنواره شهرداری زنجان برنامه های متعددی اجرا خواهد نمود.

او اعلام کرد: در کنار معرفی فرهنگ غذای ایرانی در جشنواره ملی آش، روحیه تعامل پذیری و مهمان نوازی مردم زنجان هم به نمایش گذاشته می گردد. شهرداری زنجان توسعه زیرساخت ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد برنامه ها و مشوق هایی برای جشنواره آش زنجان پیش بینی نموده است.

فیروزفر اضافه نمود: جشنواره آش می تواند با احیای فرهنگ ها، گردهم آوردن اقوام، رنگ ها و سنت ها موجب تقویت ارتباطات بین فرهنگی، تفاهم و همدلی گردد. بعلاوه در تقویت و توسعه نشاط اجتماعی نیز مفید واقع شده است.

سید سعید صفوی با تأیید بر برگزاری جشنواره در نیمه دوم مهر گفت: همزمان با این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان 31 استان کشور برپا می گردد. به دلیل شرایط آب و هوایی که در پاییز بر زنجان حاکم می گردد، این جشنواره در فضای سربسته و در یکی از کریدور های نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در این جلسه اضافه نمود: در این جشنواره ملی، اقوام مختلف ایرانی به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، به این شهر می روند و با برپایی دیگ های بزرگ آش به روش و سبک و سیاق سنتی در محل برگزاری جشنواره، اقدام به پختن آش و نمایش آداب و رسوم و سنت های خود می نمایند.

او اعلام کرد: توسعه گردشگری، رونق مالی و ایجاد اشتغال را در پی دارد و از این نظر شهرداری ها منتفع می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1749

به "شهرداری با تمام ظرفیت در خدمت توسعه گردشگری زنجان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری با تمام ظرفیت در خدمت توسعه گردشگری زنجان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید